ظرفیت بهره برداری از موقوفات زمینه عدالت اجتماعی در جامعه است

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اهمیت تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی گفت: ظرفیت بهره برداری از موقوفات زمینه عدالت اجتماعی در جامعه است.

« حجت الاسلام دشتکی» در جریان هم اندیشی و نشست تخصصی با موضوع نقش وقف در توسعه اقتصادی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: ظرفیت بهره برداری از موقوفات زمینه عدالت اجتماعی در جامعه است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز افزود: وقف نامه های متعددی وجود دارد که هر یک از آن ها با محوریت آموزشی و فرهنگی در نظر گرفته شده است و به نوبه خود جریان ساز تحولات موثر در سطح جامعه است. 

 

 

وی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصادی در جامعه اسلامی بیان کرد: پراکندگی موقوفات و رقبات در سطح استان البرز داریم که به عنوان نهاد زمین در عرصه وقف حائز اهمیت ویژه ای است.

 

وی ادامه داد: لزوم استفاده از توان اقتصادی وقف، اوقاف با ایجاد تغییرات ساختاری در سازمان اوقاف معاونت بهره برداری از موقوفات شکل می گیرد تا به این صورت شاهد بهره وری بیشتر در این عرصه باشیم. 

 

دشتکی با اشاره به اهمیت تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در راستای شناسایی ظرفیت ها در جهت بهره وری اقتصادی از موقوفات، جهت دهی و در اختیار قرار دادن نیات خیر اندیش به سوی فعالیت های تولیدی و اقتصادی مورد نظر است.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان البرز خاطرنشان کرد: حمایت تولید اقتصاد دانش بنیان به عنوان مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت و برمبنای آن مراکز دانشگاهی و علمی اهم این حرکت است که سازمان اوقاف و امورخیریه استان البرز نیز با حمایت از آثار دانش بنیان در این عرصه گام های موثری در جهت رشد نیات خیر اندیشان موقوفات مورد تأمل قرار می گیرد.

 

 

کد خبر 1104669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha