آمار جانباختگان گیلان در حوادث ترافیکی ۸ درصد کاهش یافت

سردار ملکی با بیان اینکه در تعطیلات اخیر ۵۴ هزار خودرو از مبادی ورودی گیلان برگشت داده شد گفت: آمار جانباختگان گیلان در حوادث ترافیکی در شش ماه نخست امسال هشت درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «عزیز‌الله ملکی» امروز (چهارشنبه، 21 مهر) در همایش راهوران محله و تجلیل از طلایه‌داران فرهنگ ترافیک که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: آمار جانباختگان گیلان در حوادث ترافیکی در شش ماه نخست امسال هشت درصد کاهش پیدا کرد.

 

فرمانده انتظامی استان گیلان شعار امسال نیروی انتظامی را پلیس هوشمند، امنیت پایدار خواند و با بیان اینکه برای سومین سال متوالی آمار جانباختگان ناشی از تصادفات در گیلان کاهشی است عنوان کرد: حجم کاری در مجموعه نیروی انتظامی، پلیس راه و پلیس راهور با توجه به مشکلات به وجود آمده ناشی از شیوع کرونا بسیار بالاست.

 

سردار ملکی با تاکید بر اینکه در خلال شیوع بیماری کووید 19 حدود 470 نفر از نیروهای پلیس استان گیلان در حوزه‌های مختلف به کرونا مبتلا شدند تصریح کرد: در همین تعطیلات چند روز اخیر چیزی در حدود 54 هزار خودرو را که در حال عزیمت به گیلان بودند از مبادی ورودی استان عودت دادیم.

 

فرمانده انتظامی گیلان از گام‌های نیروی انتظامی در برخورد با محتکران اقلام بهداشتی سخن گفت و اذعان کرد: با وجود آنکه آمار جانباختگان گیلان در حوادث ترافیکی در شش ماه نخست امسال کاهشی بوده است اما این آمار شکننده است و با توجه به مسافرت‌هایی که به استان انجام می‌شود می‌تواند افزایش یابد.

 

وی همکاری دستگاه اجرایی و متولیان در حوزه‌های مختلف را برای همکاری بیشتر با پلیس و در نتیجه کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: امیدواریم با کمک نیروها و دستگاه‌های دخیل در این امر بتوانیم آمار تلفات جاده‌ای و ترافیکی در استان گیلان را همچنان کاهش دهیم.


*روزانه یک نفر در جاده‌های برون شهری گیلان جان خود را از دست می‌دهد

«جاور صفاری» نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلان دارای 69 کیلومتر آزاد راه و 478 کیلومتر بزرگراه است مجموعه انواع راه‌های استان را هزار و 912 کیلومتر اعلام کرد و گفت: طول راه‌های روستایی گیلان حدود 9 هزار و 255 کیلومتر است.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اذعان بر اینکه 67 درصد از  کشته‌های حوادث رانندگی و ترافیکی استان گیلان در شش ماهه نخست امسال در محورهای فرعی استان گیلان اتفاق افتاده است ادامه داد: 233 نفر از راهوران محله‌ای در گیلان توسط پلیس جذب شدند و اصلاح پوشش گیاهی حاشیه راه‌ها و شناسایی موتورسیکلت سواران از جمله فعالیت‌های شاخص راهوران و پلیس است.

 

صفاری نصب سیستم روشنایی در راه‌های روستایی، نصب تابلوهای هشدار دهنده، برگزاری آموزش در سطح مساجد، شست و شوی تابلوها و علائم رانندگی و نصب کاهنده سرعت را از دیگر فعالیت‌های شاخص راهوران و پلیس اعلام و خاطرنشان کرد: به طور میانگین روزانه یک نفر در جاده‌های برون شهری گیلان جان خود را از دست می‌دهد و 13 نفر نیز مصدوم می‌شوند.

 

کد خبر 1104680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha