نکوداشت استاد «عباس بهنیا» در شب شعر حافظ

بمناسبت روز بزرگداشت لسان الغیب حافظ شب شعر حافظ همراه با نکوداشت استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی مرحوم استاد عباس بهنیا با حضور شاعران و اهالی فرهنگ و ادب در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، بمناسبت روز بزرگداشت لسان الغیب حافظ شیرازی، شب شعر حافظ همراه با نکوداشت استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی مرحوم استاد عباس بهنیا با حضور شاعران و اهالی فرهنگ و ادب در کاشان برگزار شد.  
 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در این مراسم در سخنانی با اشاره به ویژگی های شخصیتی، ادبی و شعری خواجه شیراز به بیان راز و رمزهای تازگی کلام و شعر حافظ در طول قرون متمادی پرداخت.

 

میثم نمکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب روز اول ماه محرم به عنوان «روز ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی» جهت درج در تقویم رسمی کشور، گفت: پیرو پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی کاشان و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست ۸۴۱ خود، پیشنهاد نامگذاری این روز را پذیرفت و این مناسبت از سال ۱۴۰۱ در تقویم رسمی کشور درج خواهد شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در پایان سخنان خود به تبیین ابعاد شخصیتی و علمی استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی مرحوم دکتر عباس بهنیا پرداخت و ضمن بیان خاطراتی از آن استاد مرحوم، همگان به ویژه دانشجویان و نسل جوان علاقه مند به زبان و ادبیات فارسی را به بهره برداری از آثار و میراث علمی و ادبی ایشان توصیه کرد.

 

استاد عباس بهنيا از استادان پيش کسوت ادبیات کاشان ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ همزمان با روز بزرگداشت شعر و ادب فارسی در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت. این استاد ادبیات بنیانگذار رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان بود.

کد خبر 1104748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha