از هجمه دشمنان به آموزه های دینی و باورهای فرهنگی تا شکست فیلترینگ

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج گفت: فضای مجازی به عنوان مکانی برای بیان اهداف و آرمان های انقلاب، نظام و جلوگیری از توطئه ها و دسیسه های طراحی شده دشمنان، می تواند تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «امیر مردانی» در نشست کارگروه رسانه ستاد نماز جمعه یاسوج، اظهار کرد: امروزه تاثیر رسانه ها، تلویزیون، هنرهای مختلف و شبکه های عظیم اطلاع رسانی، اینترنتی و فضای مجازی از سلاح، موشک و بمب اتم بیشتر است.

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: ما به اندازه ای که برای آشپزی کلاس برگزار می کنیم، برای سواد رسانه ای فعالیت نداریم.

وی با بیان اینکه جنگ دنیای امروز با ابزار رسانه صورت می گیرد، ادامه داد: فضای مجازی مهم و به عنوان یکی از اجزای زندگی مردم محسوب می شود.

مردانی یادآور شد: متاسفانه فضای مجازی از بیرون کشور ما اداره می شود و مسئولان کنترلی بر این مجموعه ندارند.

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج تاکید کرد: قوی شدن و اقتدار در فضای مجازی هدف اصلی ما بوده، زیرا این فضا به عنوان مکانی برای بیان اهداف و آرمان های انقلاب، نظام و جلوگیری از توطئه ها و دسیسه های طراحی شده دشمنان، می تواند تاثیرگذار باشد.

وی گفت: قوی تر شدن با مدیریت صحیح فضای مجازی، استقلال، حضور جریان ساز و تاثیرگذار در این فضا، تشکیل هیئت اندیشه ورز در این راستا و تولید محتوا برای فضای مجازی امکان پذیر است.

«هوشنگ نریمانی» هم در این نشست، گفت: باید هدف ها تبیین و برای انتقال از وضع موجود به وضعیت مطلوب تلاش کرد و برنامه ریزی لازم را انجام داد.

این استاد دانشگاه و شاعر کهگیلویه و بویراحمدی اظهار کرد: در کشور ما نحله های نو معنویت گرا در لایه های اجتماعی مردم نفوذ پیدا کرده و باورهای فرهنگی و اسلامی ما را به سخره گرفته است.

وی موازی کاری دستگاه های فرهنگی را یک معضل دانست و افزود: گاهی به سراغ افراد در معرض خطر و آسیب نرفتیم و این موضوع به نسل نوجوان و جوان جامعه آسیب وارد می کند.

نریمانی ضمن تاکید بر اینکه از لحاظ محتوای دینی و اسلامی غنی بوده ولی در عمل فقیر هستیم، یادآور شد: دشمنان با استفاده از این خلاء آموزه های دینی و باورهای فرهنگی ما را مورد هجمه قرار داده است.

این استاد دانشگاه و شاعر کهگیلویه و بویراحمد خواستار تولید محتوای مناسب در فضای مجازی شد و گفت: فضای مجازی در زمینه ترویج و تبلیغ آموزه های دینی و باورهای فرهنگی نقش موثری دارد.

«علیزاده» در این نشست هم گفت: افرادی که داعیه دار فرهنگ هستند باید مشکلات این حوزه را درک کنند.

این فعال فرهنگی و رسانه ای به جنگ نرم دشمنان بر علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: نماینده ولی فقیه در استان به عنوان پدر معنوی می تواند خط و مشی و مسیر لازم برای مبارزه با این جنگ را به جوانان نشان دهد.

وی یادآور شد: متاسفانه ما تنها راهکار در زمینه جلوگیری از شبهات و توطئه های دشمنان در فضای مجازی را فیلترینگ می دانیم، این در حالی است که فیلترینگ یک شکست محسوب می شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: باید با شناسایی مکان های فعالیت دشمنان، در این عرصه ها با تولید محتوای مناسب حضوری موثر و فعال داشته باشیم.

گفتنی است در این نشست اعضای کارگروه رسانه ضمن بیان مسائل و معضلات فرهنگی، خواستار اتخاذ تدابیر لازم در راستای استفاده صحیح و اصولی از فضای مجازی، جنگ نرم دشمنان، تغییر نوع نگرش به فضای مجازی و ... شدند.

 

 
 
کد خبر 1104814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha