امام عسکری علیه السلام در میان دشمنان هم جایگاه رفیعی داشتند

آیت الله شیخ بهایی گفت: با اینکه عمر ایشان کوتاه بود اما در فضای سامرا و بزرگان بنی عباس جایگاه عظیمی بدست آوردند و حتی دشمنان شیعه نسبت به حضرت احترام می کردند.

آیت الله احمد شیخ بهایی به مناسبت هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ گفت: بعد از امام رضا علیه السلام، ائمه دور از محل زندگی و در بغداد و سامرا تحت نظر بودند لذا ارتباط شیعیان با ایشان به سختی انجام می شد.

 

 



استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان افزود: اما این مقدمه ای برای تمرین دوران غیبت شد و شبکه وکلا و کسانی که با معارف معصومین آشنا و اهل حدیث و روایت بودند به عنوان شاغلین بیشتر در کسوت تجارت در شهرها تردد می کردند و جامعه شیعی اینگونه ارتباط خود را از طریق آنان با امام حفظ کردند.

 

 



وی با بیان اینکه در جملات و روایات نقل شده از امام یازدهم، ایشان خود را و سطح علم و معرفت و کرامات خود را به مردم معرفی کردند؛ تصریح کرد: مهمترین کاری که به عهده ایشان بود پدر بودن برای ولی عصر عجل الله تعالی است که آخرین ستاره آسمان امامت و ولایت از ایشان متولد شد.
 

 



آیت الله شیخ بهایی اظهار کرد: با اینکه عمر ایشان کوتاه بود اما در فضای سامرا و بزرگان بنی عباس جایگاه عظیمی بدست آوردند و حتی دشمنان شیعه نسبت به حضرت احترام می کردند.

 

 



وی با بیان اینکه حضرت به گفته دشمنان دارای زهد و عبادت و اهل فضل و شرافت نسب و جایگاه عالی و تمام صفات کمال یک انسان و حتی در بین دشمنان خود هم جایگاه رفیعی داشتند؛ افزود: رفتار و اخلاق و صفات نفسانی ایشان گذشته از جنبه امامت در چشم همه مردم بزرگ می نمود زیرا آنقدر فساد (بر آن جامعه)حاکم بود که یک فرد با تقوا و اهل زهد و دوری از اشرافی گری و خیرخواهی در میان آنان به خوبی دیده می شد.

 



استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان وظیفه شیعه در عصر غیبت را در رجوع به فقها یادآور شد و گفت: ولی فقیه جامعه علاوه بر فقاهت در اوج عدالت و مدیریت و شجاعت نیز هست و مردم را به مسیر مشخص شده دین هدایت می کنند.

 




وی سالروز ولادت و شهادت ائمه اطهار را فرصتی برای مطالعه در احوالات معصومین و ارتباط قلبی و دلی با توسل و زیارت از دور و نزدیک عنوان و بیان کرد: امام عسکری علیه السلام فرمودند زیارت من باعث خیر برای هر دو جانب قرار داده است که شاید منظور شیعه و سنی باشد که با آرامش در کنار هم زندگی می کنند و برای همین چند سال پیش وهابیت حرم ایشان را هدف انفجار ناجوانمردانه برای ایجاد کینه میان شیعه و سنی قرار داد.
 

 



آیت الله شیخ بهایی با تصریح به اینکه اما هم اکنون شیعه و سنی با آرامش در کنار هم زندگی می کنند اما باید مراقب توطئه های دشمنان باشند؛ در پایان گفت: تأکید ما این است شیعیان و اهل سنت مراقبت کنند که دو طایفه عزیز اسلام در برابر هجوم دشمن حفظ شود.

کد خبر 1104819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha