قرارگاه جهاد فرهنگی در گام نخست به ظرفیت های محلی توجه کند

امام جمعه آران و بیدگل بر لزوم توجه به ظرفیت های بالقوه و بالفعل فرهنگی مذهبی مناطق مختلف در قرارگاه جهاد فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در نشست قرارگاه جهاد فرهنگی شهرستان آران و بیدگل گفت: قرارگاه جهاد فرهنگی در گام اول باید به ظرفیت های بالقوه و بالفعل فرهنگی مذهبی مناطق مختلف توجه ویژه ای داشته باشد.

 

امام جمعه آران و بیدگل با تاکید بر اینکه این شهرستان از ظرفیت های بسیار خوب فرهنگی برخوردار است، گفت: وجود ۴ حوزه علمیه فعال، ۱۳۰ هیئت مذهبی، ۱۱۰ مسجد فعال، کانون های فرهنگی تبلیغی و فرهنگی هنری در مساجد و تشکل ها و موسسات قرآنی از جمله ظرفیت های مهم این شهرستان است.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: ظرفیت نیروی انسانی و فعالان فرهنگی، وجود بقاع متبرکه و امامزاده ها، فعالیت ۵ دانشگاه، نیروهای فعال بسیجی، ظرفیت های گردشگری و شهرک های صنعتی از دیگر ظرفیت های مهم این شهرستان است که باید در برنامه ریزی فرهنگی به آن ها توجه داشت.

 

وی در ادامه بر شناخت فرهنگ تاکید کرد و افزود: فرهنگ یک امر ترکیبی است و در این حوزه باید مجموعه مسائل دخیل در فرهنگ و مجموعه افراد مسئول در امور فرهنگی مورد توجه قرار گیرند.

 

امام جمعه آران و بیدگل در ادامه به برخی آسیب های حوزه فعالیت فرهنگی اشاره کرد و گفت: وجود تعارضات در امور فرهنگی ، عدم اولویت بندی فرهنگی، عدم تحلیل اطلاعات فرهنگی، عدم اختیار و محدودیت مدیران فرهنگی و عدم بومی سازی فرهنگی از آسیب های برنامه ریزی فرهنگی است.

 

حجت الاسلام سلیمانی در عین حال تاکید کرد: در فعالیت فرهنگی نباید ناامیدی قالب شود چرا که فعالیت فرهنگی قطعا تاثیر خود را در جامعه بر جای می گذارد.

 

نشست قرارگاه جهاد فرهنگی با حضور معاون فرهنگی هنری سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، امام جمعه آران و بیدگل ، مسئولان نهادهای فرهنگی و تشکل های دینی در دفتر امام جمعه آران و بیدگل برگزار شد./

کد خبر 1104862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha