اخلاق‌مداری اصل مهم در پایداری جوامع و حفظ وحدت است

امام جمعه سنندج گفت: اخلاق مداری اصل مهم در مانایی و پایداری هرجامعه و حفظ وحدت و دوری از تفرقه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهر سنندج در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته وحدت در کردستان با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم همه بشریت را بر حفظ وحدت دعوت می‌کند، اظهار کرد: در زمینه وحدت اگر به اصل و دستورات قرآن و آنچه این کتاب آسمانی بیان می‌کند برگردیم در جهان این همه دودستگی و جدایی وجود نداشت.

 

وی بیان کرد: اگر امروز دشمنان به خود اجازه می‌دهند در جوامع اسلامی کشت و کشتار و خشونت‌افکنی کنند به واسطه عدم توجه به اصل بسیار مهم وحدت است.

 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام با کار کارشناسی‌ شده و ماه‌ها و سال‌ها طرح و برنامه‌ریزی در اتاق‌های فکر خود پروژه کشتار مسلمانان به دست مسلمان با نام دین راه انداخته و هر روز شاهد اتفاقات بسیار زجر دهند در برخی کشورهای اسلامی هستیم، گفت: امروز مسلمان به دست مسلمان کشته و هتک حرمت می‌شود نمونه‌های آن را در کشورهای مختلف اسلامی شاهد بوده‌ایم.

 

وی با اشاره به کشتار و به خاک و خون کشیده شدن جمعی از نمازگزاران در یکی از مساجد کشور افغانستان، گفت: بر اساس کدام وجدان، قانون و شرعی انسانی در زمان عبادت پروردگار در خانه خدا و بدون هیچ گناهی باید اینگونه به خاک و خون کشیده شود.

 

وی افزود: قرآن کریم مسئله وحدت و دوری از تفرقه را بارها مورد تاکید قرار داده و ما به عنوان پیروان دین اسلام و این کتاب اسلامی باید با بصیرت تمام در مسیر تحقق و عملیاتی کردن این آیات الهی گام برداریم.

 

وی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام همواره بر وحدت و دوری از تفرقه تاکید فرموده‌اند، گفت: آشتی دادند اقوام در اوایل دین اسلام و حتی قبل از آن مهم‌ترین اولویت و اقدام پیامبر مکرم اسلامی بود، ما به عنوان امت چنین پیامبری چرا نباید دنباله رو حضرت باشیم.

 

امام جمعه سنندج تصریح کرد: تا زمانی که روش پیامبر مکرم اسلام و ائمه اطهار را سرلوحه رفتار و عمل خود قرار ندهیم شرایط جهان اسلام بر همین پاشنه خواهد چرخید و وحدت جهان اسلام انگونه که باید شکل نخواهد گرفت.

 

وی بر اخلاق‌مداری به عنوان اصل مهم نام برد و افزود: اخلاق مداری اصل مهم در مانایی و پایداری هرجامعه و حفظ وحدت و دوری از تفرقه است.

 

 

کد خبر 1104877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha