اشتغال و مهارت آموزی اساس تحول سازمان زندان‌هاست

معاون سلامت، اصلاح وتربیت زندان‌های کردستان گفت: اشتغال و مهارت آموزی اساس برنامه‌های تحولی سازمان زندان‌ها و حرکت این مجموعه به سمت آموزشگاهی برای بازاجتماعی کردن مددجویان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فریدون رزمگاه معاون سلامت، اصلاح وتربیت زندان‌های کردستان در مراسم تکریم و معارفه رئیس مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی کامیاران عنوان کرد: اشتغال و مهارت‌آموزی اساس برنامه‌های تحولی سازمان زندان‌ها و حرکت این مجموعه به سمت آموزشگاهی برای بازاجتماعی کردن مددجویان است.

 

 وی با اشاره به شرکت تعداد 1885 نفر از مددجویان در دوره‌های مختلف حرفه آموزی با همراهی جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی تصریح کرد: خوشبختانه با بسترهای مناسب آموزش فراهم شده در زندان‌ها امروزه شاهد ادامه تحصیل مددجویان در زندان‌ها تا مقطع دور‌ه‌های کارشناسی ارشد هستیم که این مهم نشان از تحقق کلام موثر حضرت امام در تبدیل زندان به دانشگاه و تاکید مقام معظم رهبری در حرکت زندان به سمت آموزشگاه نیکی‌ها است.

 

معاون سلامت، اصلاح وتربیت در پایان با اشاره تعامل سازنده و موثر قضات با زندان‌های استان عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 80 نفر مددجویان استان با استفاده از پابند الکترونیک دوران تحمل حبس خود را خارج از زندان سپری می‌کنند .

 

رئیس دادگستری شهرستان کامیاران نیز این مراسم تاکید کرد: هدف و تلاش مجموعه دستگاه قضایی تحقق برنامه‌های کاربردی قوه قضائیه در استفاده مناسب از جایگزین‌های حبس و کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها است.

 

 وی تصریح کرد: امیدوارم با تعامل مفید و سازنده قضات و حضور مستمر در زندان شاهد روند رو به رشد این مهم در زندان‌های استان باشیم  .

 

در این مراسم از خدمات سعیدی‌نیارئیس سابق مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی کامیاران قدردانی طیب نادری به عنوان رئیس جدید این مجموعه معرفی شد.

 

گفتنی است، معاون سلامت، اصلاح وتربیت زندان‌های کردستان بعد از مراسم تودیع و معارفه با حضور در زندان مددجویان این مرکز بصورت چهره به چهره دیدار و در جلسه ای با حضور پرسنل به سوالات آنان پاسخ داد.

 

رزمگاه در جمع پرسنل تصریح کرد: مجموعه کامیاران بستر مناسبی برای تحقق اشتغالزایی و ارتقاء سطح آموزشی است که امیدواریم با تجربیات چندین ساله و موثر طیب نادری به عنوان رئیس جدید این مجموعه و همراهی مسئولین شاهد تحولات قابل ملاحظه‌ای در این زمینه باشیم.

کد خبر 1104894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha