وجود بیش از هزار نخبه قرآنی در دستگاه تعلیم وتربیت مازندران نشان از طراوت ایمانی دانش آموزان دارد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه وجود نخبگان قرآنی بین دانش آموزان نشان می دهد که دانش‌آموزان کشورمان به ویژه دانش آموزان مازندرانی، از طراوت ایمانی همیشه برخوردار هستند. و رشد آنها در این مسیر رشد صادق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۲مهر) در حضور تصویری در چهارمین آئین تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مازندران که در اردوگاه دانش آموزی بادله برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش و همت والای یکهزار و چهل و دو نخبهٔ قرآن و عترت و نماز استان در سطح دانش‌آموزی و فرهنگیان، اظهار کرد: از زحمات و خدمات آموزش و پرورش که در طرح‌های مصباح‌الهدی و تربیت حکیمانه،مشق انتظار، درس‌هایی از قرآن،ضیافت الهی،مسابقات قرآنی و خطبه فدکیه در این طرح‌ها جمع زیادی از دانش‌آموزان را به مشارکت واداشته، از میان اینها این تعداد،امتیازات بیشتری را آوردند و مراسم تجلیل از این بزرگواران را شاهدیم، قدردانی می کنم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران ابراز امیدواری کرد که آینده‌ای خوش و خوب در پرتو قرآن، عترت و نماز برای همه دانش آموزان و فرهنگیان استان رقم زده شود.

 

وی با بیان اینکه انسان در تمام مراحل زندگی، باید پیوند خود را با عناصر مهم سعادت و خوشبختی انسان یعنی قرآن، اهل بیت(علیهم السلام) و عترت و نماز، حفظ کند، گفت: انسان باید در پرتو این عناصر خود را بازسازی، مرتب، بروز و آبدیت کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خطاب به نخبگان قرآنی استان تاکید  کرد: همیشه با‌نشاط خود را نگه بدارید. سرزنده و زنده‌دل باشید.هر کدام از شما در درون وجودتان یک قرآن هستید.

 

وی با بیان اینکه روح انسان، فطرت انسان، جان انسان خودش از همان شاخصه‌های قرآنی، همان بندگی، همان خداشناسی، همان عشق و علاقه به خداوند،توحید تکوینی، اینها را انسان در فطرت و وجود خودش دارد، گفت: البته قرآن بیرونی هم تبلور دیگریست از همان توحید که خدای بزرگ نازل کرده و می طلبد این قرآن درونی وجود شما با این قرآن بیرونی، با عترت،با پیغمبر ائتلاف بکند و ارتباط و اتصال برقرار بکند. و همه اینها را در مقام عبودیت نماز بتوانید به نمایش بگذارید.

 

امام جمعه ساری بیان کرد: انسان وقتی در پیشگاه خداوند به نماز می‌ایستد، یعنی قرآن درونی، قرآن بیرونی، عشق و علاقه به پیامبر و اهل بیت پیامبر را به نمایش می‌گذارد.

 

 وی با بیان اینکه انشان اهل قرآن  و نماز  نشان می دهد که انسان موحد و نمک‌شناس است، افزود: انسان قرآنی و موحد خدای خود را، صاحب نعمت‌ها می‌شناسد و در مقابل او خضوع می‌کند.انسان در پرتو  چنین اعتقاداتی رشد پیدا کند رشدش رشد صادق است. وگرنه اگر اینها نباشد در زمینه‌های دیگر،انسان رشد یک‌بعدی داشته باشد، آن رشد،رشد موفقی نخواهد بود.و آثار مخربی را به دنبال خواهد داشت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه وجود نخبگان قرآنی بین دانش آموزان نشان می دهد که دانش‌آموزان کشورمان به ویژه دانش آموزان مازندرانی، از طراوت ایمانی همیشه برخوردار هستند.روح انسانی و روحیه عواطف و احساسات در این عزیزان‌مان فراوان دیده می‌شود، ادامه داد:ما سی و شش هزار شهید دانش‌آموزی داریم. دانش‌آموزانی که حماسه آفریدند. آخرین‌شان همین دانش‌آموز پانزده ساله آقای «علی لندی» که دو نفر از همسایه‌های خودش را از معرکه آتش‌سوزی نجات داده و الحمدلله به دستور مقام معظم رهبری به عنوان شهید ایشان را پذیرفتند و قلمداد کردند، است؛  ما یک چنین روحیه‌های بسیار زیبایی را در نوجوانان عزیز می‌بینیم.

 

 

کد خبر 1104913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha