اجرای طرح محله من با محوریت مساجد در هفته فرهنگی اراک

عین القضاتی از اجرای طرح محله من با محوریت مساجد در هفته فرهنگی اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک «پیمان عین القضاتی»، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته فرهنگی اراک، گفت: افزایش حس تعلق شهری یکی از اهداف نامگذاری روز اراک است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه در این هفته برنامه های مختلفی برگزار می شود، افزود: طرح محله من با محوریت مساجد یکی از راه‌های رسیدن به اهداف برنامه های روز اراک است.

 

وی با بیان اینکه شهر اراک به 55 محله با محوریت مساجد منتخب تقسیم شده اند، گفت: این تقسیم بندی به این منظور است تا برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و... به خوبی و با مشارکت مردم انجام شود.

 

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اینکه معرفی نخبگان قبل و بعد از انقلاب به مردم و همشهریان امری ضروری است، خاطر نشان کرد: شهر اراک مهد مفاخر و علمای بزرگی است که در کشور نیز شناخته شده و تاثیرگذار بوده اند.

 

عین القضاتی اضافه کرد: تلاش داریم امسال بحث تالیف کتابی به نام اولین های اراک را در جهت معرفی به مردم استان و کشور داشته باشیم.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه  هفته اراک تنها معطوف به بیان ظرفیت و فرصت‌ها نیست بلکه باید چالش‌ها نیز به صورت علمی از سوی کارشناسان و مسئولان مورد نقد و نظر قرار گرفته و برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود، گفت: آلودگی هوای شهر اراک و روزهای پی در پی ناسالم هوای اراک و شازند یکی از این چالش‌های مهم است.

 

وی رفع آلودگی هوای شهر اراک را یکی از مهمترین مطالبات مردم دانست و بیان کرد: انتظار است دولت سیزدهم که مبنای کارش را بر عدالت محوری گذاشته برای رفع آلودگی هوای این شهرها تلاش مضاعفی داشته باشد.

 

این مقام مسئول شناسایی اصولی منشاء آلاینده‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: باید از سوی دولتمردان و مسئولان تلاش اثربخشی در مهار و کاهش روزهای آلوده صورت بگیرد.

 

 

شهرداری و شورای اسلامی در راستای حفظ هویت شهرها رسالت سنگینی برعهده دارند

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «وحید میر نظامی» با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از هویت فرهنگی و تاریخی گفت: هویت شهری از مقوله‌های مهمی است که مجموعه فرهنگی جوامع باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای اسلامی نیز در راستای حفظ هویت شهرها رسالت سنگینی برعهده دارند، ادامه داد: هویت‌ شهرها باید به بهترین شکل حفظ شود تا این هویت به نسل‌های آتی به ارث برسد.

 

وی با تاکید بر اینکه حفظ لهجه و گویش‌ها در هر قوم ومنطقه نقش موثری در حفظ هویت فرهنگی آن منطقه دارد، خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت این موضوع باید به آن به صورت ویژه پرداخته شود.

 

میر نظامی با اشاره به اینکه هویت‌ شهری روح هر مجموعه زیست انسانی را در خود دارد که تنها به توسعه فیزیکی شهر ختم نمی‌شود، اضافه کرد: حفظ لهجه و رسومات، باورهای فرهنگی و گفتمان سازی بومی بر مبنای داشته‌های بااصالت قومی شالوده آن است.

کد خبر 1104916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha