اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه تالار مرکزی شیراز

اسماعیلی با اشاره به اینکه پروژه تالار مرکزی شیراز اکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص دادیم که امید است ظرف مدت سه سال به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدمهدی اسماعیلی»، امشب (پنج شنبه 22 مهر) در حاشیه بازدید پروژه تالار مرکزی شیراز، در جمع خبرنگاران پیرامون برنامه های سفر به فارس، گفت: با 2 ماهیت حقوقی به فارس سفر کردم که بخشی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی به عنوان نماینده رئیس جمهور بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری این مطلب که در این سفر مسائل فرهنگی هنری بهداشتی زیرساختی صنعتی مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: قبل از سفر جلسات کارشناسی در تهران با حضور مسئولین استانی برگزار شد و پروژه ها و موارد پیشرفت استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در جلسات بیش از یکصد پروژه مصوب شد که مورد بازبینی قرار گیرد، افزود: مهمترین پروژه تالار مرکزی شیراز بود که اکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مدتی است پروژه متوقف شده اما اجرای این کار یک کار عظیم محسوب می شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شیراز، مهد هنر و فرهنگ اصیل ایرانی هست و باید متناسب با جایگاه این شهر، زیرساخت های فرهنگی فراهم شود، افزود: به همین دلیل در جلسات تهران 200 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص دادیم که امید است ظرف مدت سه سال به بهره برداری برسد و ما پیگیر هستیم طبق موعد مقرر به بهره برداری برسد.

اسماعیلی با یادآوری این مطلب که حوزه کارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مطالبه اهالی فرهنگ، هنر و حافظ پژوهان مواجه شدم که عملیات اجرایی مرکز حافظ شناسی بود، اظهار کرد: این قول دادم این کار آغاز شود و از منابع وزارتخانه این پروژه اجرایی خواهد شد، طبق برآورد حدود25 میلیارد تومان برای ساخت آن نیاز بود که موافقت شد و به معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماموریت دادم تا کار انجام شود و تا پایان دولت سیزدهم هر 2 مجموعه ان شاء الله به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص موزه «پاسارگاد» هم گفت: در مورد موزه های جای تاسف دارد که کار مطالعاتی سال 49 آغاز شده و کار عمرانی از سال 56 شکل گرفته و بیش از 50 سال است که عملیات آغاز شده اما هنوز برای افتتاح کارهای زیادی دارد، این یکی از پروژه های بی نظیر در خاورمیانه از لحاظ عظمت است که باید روند اجرایی آن تسریع شود و با توجه به اینکه حتی در حوزه کاری وزارتی من نیست اما در دولت پیگیری می کنم بودجه لازم تخصیص پیدا کند تا این موزه از این وضعیت خارج شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه «پاسارگاد» استعداد بزرگی دارد، تاکید کرد: در بازدید از پاسارگاد تاسف خوردم که این محل با این جذابیت بالایی که به لحاظ تاریخی، فرهنگی و هنری دارد به شان خود نرسیده است و مردم آن محل هم مطالباتی داشتند که همه این مطالب را به رئیس جمهور منتقل خواهم کرد.

وی پیرامون وضعیت یادمان های شهدا هم گفت: یادمان غیر از گلزار شهدا است از لحاظ گلزار تلاش های فراوانی شکل گرفته است و جایگاه کنونی مناسب هست و مردم حس معنوی دارند و سعی شده است یادمان های شهدای گمنام در مناطق مختلف ایجاد شود و در این سفر از یکی از یادمان های شهدا در پاسارگاد بازدید کردم، مشکلاتی داشت قول دادم که پیگیری کنم تا مشکل یادمان شهدای پاسارگاد حل شود.

 

کد خبر 1104969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha