شادی در عزای اهل بیت (ع) به معنای انحراف از مسیر انتظار است

حجت الاسلام حمید بامری گفت: این امر که در شب شهادت امام معصوم (ع) در عنبرآباد مجلس عروسی و شادی برپا می شود به معنای انحراف از مسیر انتظار است و در این زمینه همه ما مقصریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۳ مهرماه حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: ان شاءالله از رهگذر کسب و ملکه تقوا به سر منزل مقصود که حسن عاقبت است دست پیدا کنیم.


امام جمعه عنبرآباد با اشاره به عوامل استحکام و قوام نظام خانواده، ابراز کرد: بخل و خساست از عوامل گسست خانواده است و سخاوت و گشاده دستی مختص مردان نیست بلکه همسر و فرزندان نیز باید دارای سخاوت و گشاده دستی باشند.


وی با بیان اين مطلب که خداوند متعال سخاوت را دوست دارد و بهشت را خانه اهل سخاوت قرار داده است، اظهار: سخاوت راه شبیه شدن به خداوند منان است پس بیاییم با یاری رساندن به نیازمندان جامعه مروج و عامل گسترش و فرهنگ ساز فرهنگ زیبای سخاوت در جامعه باشیم.


حجت الاسلام بامری ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: ایشان غریب ترین امام محسوب می‌شود و این مطلب را خود حضرت در بیانی ابراز می فرمایند.


خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: ناسپاسی و ناشکری اگر در جامعه شکل بگیرد نعمت از انسان برداشته می شود و اگر مردم عوض شوند سرنوشت نیز عوض خواهد شد.


وی ضمن تبریک سالروز آغاز امامت امام عصر (عج)، افزود: اگر بخواهیم زمینه ساز ظهور امام باشیم، باید امروز در راه انتظار، اول تکلیف را شناخت و بعد به آن جامه عمل پوشاند.


حجت الاسلام بامری با اشاره به سه وظیفه مهم در عصر ظهور متوجه همه ما است، عنوان کرد: اول دین داری و دانستن معارف دینی از مجرای خودش، دوم پیاده کردن دانسته های دینی یعنی نظام شاکله زندگی بر اساس مبانی دینی و سوم حفظ و حراست از ارزش های دین و معارف اهل بیت (ع) است.


امام جمعه عنبرآباد با انتقاد از برپایی مجلس جشن شادی در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) تصریح کرد: این امر که در شب شهادت امام معصوم (ع) در عنبرآباد مجلس عروسی و شادی برپا می شود به معنای انحراف از مسیر انتظار است و در این زمینه همه ما مقصریم.


وی با تبریک ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت، تاکید کرد: از ابتکارات امام عظیم الشان، قرار دادن هفته وحدت است که بخش عظیمی از توطئه های دشمنان را در ایجاد اختلاف و دعوا بین صفوف مسلمین خنثی کرده است.


حجت الاسلام بامری تاکید کرد: اگر اتحاد به صورت واقعی و حقیقی بین مسلمین محقق شود بسیاری از مشکلات همچون جنگ و ناامنی در برخی کشورهای مسلمان مانند افغانستان، یمن، عراق و سوریه حل خواهد شد.


خطیب جمعه عنبرآباد افزود: ورزشکاران‌افتخار کشور هستند و لازم است همگی نسبت به امر ورزش تلاش کنیم و در این مسیر به جذب جوانان به سمت ورزش از معضلات جلوگیری شود.

 
وی ابراز کرد: مسئولین در شهرستان از همه ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی که فراوان هم است حمایت کنند و علیرغم همه تلاش‌ها در عرصه های مختلف افتخار آفرینان برای صعود به مراحل بالاتر نیازمند کمک هستند.


حجت الاسلام بامری ادامه داد: استعدادهای ورزشی باید ویژه دیده شود و خواسته ما اداره کل ورزش و جوانان این است که در تقسیم منابع و امکانات، نگاه عادلانه و متوازن داشته باشند و این تحقق پیدا نمی کند مگر با استقلال کامل عرصه ورزش در جنوب استان کرمان.


امام جمعه عنبرآباد در خاتمه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، عنوان کرد: در شهرستان عنبرآباد نیروی انتظامی تمام‌ تلاش خود را بکار بسته که از این رو از ایشان تشکر می کنم.

کد خبر 1104983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha