همایش کتابخوانان جوان و نوجوان تیران برگزار می شود/ تجلیل برترین های مساجد

همایش کتابخوانان جوان و نوجوان تیران در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجلیل از برترین های جام باشگاه های کتابخوانی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، فعالیت بیش سه کتابخانه فعال در مساجد، یک کتابخانه عمومی و کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ظرفیت های فعال در حوزه کتابخوانی شهر تیران است که در سال گذشته با تشکیل چهار باشگاه کتابخوانی کودکان ونوجوان فرصت مناسبی ترویج مطالعه بود که زمینه توسعه آن فراهم است.

انتخاب کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران به عنوان کانون فعال در حوزه کتاب، راه یابی یکی از اعضای باشگاه کتابخوانی در معرفی کتاب به مرحله نهایی جام باشگاه و اجرای طرح شنبه های کتاب و مسابقات کتابخوانی همه از اتفاقات فرهنگی و هنری فعال در حوزه کتاب است که این دیار فعال است.

برگزاری همایش و نشست های تخصصی کتاب از جمله فعالیت های موضوع کتاب است که در این سال ها با تشکیل باشگاه های کتابخوانی انجام شده و توانسته برنامه های حوزه کتابخوانی را توسعه بدهد.

همایش کتابخوانان جوان و نوجوان تیران در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجلیل از برترین های جام باشگاه های کتابخوانی در آستانه هفته وحدت در مرکز اقامتگاهی و بوم گردی تاریخی برگزار می شود.

تجلیل از برترین های مرحله شهرستانی و ملی جام باشگاه کتابخوانی، اجرای نمایش، قصه گویی و گفتگو با نویسندگان و اجرای فعالیت های هنری از جمله برنامه های این همایش است.

 

*تجلیل برترین های کتابخوانی مساجد

 

تجلیل از برترین های باشگاه های کتابخوانی و تسهیلگران کتاب کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران از برنامه های این گردهمایی و همایش فرهنگی در آستانه هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت رسول(ص) است.

اعضای جام باشگاه های کتابخوانی و مسئولان دستگاه های فرهنگی و اجتماعی نیز از مدعوین این برنامه هستند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران از همکاری و مشارکت موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان تیران و کرون در این برنامه خبرداد و گفت: باشگاه کتابخوانی جوانان در موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا تشکیل شده است.

 

»اکبر مهدی زاده» افزود: اجرای طرح های کتابخوانی مثل تشکیل باشگاه، خلاصه گویی، مسابقات، تولید محتواهای فرهنگی از جمله برنامه ها در کانون فرهنگی و هنری مسجد که رونق مطالعه را به همراه داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: نبود کتابفروشی در شهر مهمترین چالش پیش روی عرصه مطالعه بوده که افراد باید به کتابفروشی شهرهای مجاور یا مرکز استان مراجعه کنند و یا به صورت اینترنتی خرید کنند که وجود نمایشگاه و فروشگاه دائمی در معرفی کتاب و جلب مخاطبان نقش دارد.

کد خبر 1104984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha