برگزاری ۲۷ برنامه ویژه هفته وحدت در بندر آستارا

حجت‌الاسلام حبیبی از تدوین ۲۷ برنامه ویژه هفته وحدت در شهرستان مرزی بندر آستارا خبر داد.

حجت الاسلام «محمدمهدی حبیبی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: پيامبر اسلام (ص) نقطه وحدت تشيع و تسنن است و بايد سنت پیامبر رحمت و مهربانی را الگوی خود قرار دهيم و كسانی كه می‌خواهند با اختلاف‌افكنی بين مذاهب و قوميت‌ها فاصله ايجاد كنند، مسلمان حقيقی نيستند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان اینکه جهان اسلام بدون وحدت راه به جایی نمی ‌برد، افزود: رمز موفقیت ما در گروی وحدت و همدلی است.

 

وی از تدوین ۲۷ برنامه ویژه هفته وحدت در بندر آستارا خبر داد و تصریح‌کرد: برنامه‌های هفته وحدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حبیبی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه فرق و ادیان، برگزاری جشن‌های هفته وحدت در مساجد اهل تسنن و تشیع با حضور سخنران برجسته استانی و شهرستانی و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر اهل سنت را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته وحدت در آستارا عنوان کرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا از برگزاری گردهمایی روحانیون اهل تسنن و تشیع در این شهرستان خبر داد و تصریح‌کرد: این گردهمایی با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در سالن همایشات اداره تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

 

وی برگزاری نشست‌های علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی با حضور روحانیون، اساتید و دانشجویان را از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در آستارا دانست و گفت: نشست‌ها با موضوع تحکیم وحدت اسلامی، شناخت توطئه های دشمنان در عرصه تخریب وحدت اسلامی، اسرائیل دشمن مشترک مسلمین و بررسی نظرات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در توسعه و گسترش فرهنگ وحدت اسلامی در بین فرق و ادیان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حبیبی خاطرنشان‌کرد: برگزاری جشن وحدت در مسجد حضرت رسول‌ اکرم(ص) روستای عنبران و برگزاری جشن وحدت در مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) شهر آستارا از دیگر برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت هفته وحدت در این شهرستان تدارک دیده شده که به ترتیب در روزهای ۱۲ و ۱۷ ربیع‌الاول برگزار می‌شود.

کد خبر 1105062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha