وحدت زیرساخت پیشرفت است/ انتظار فرج باید در رفتارها جلوه گر باشد

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه برای وحدت استان که زیرساخت پیشرفت خواهد بود، باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم، گفت: اگر در کشور محور وحدت حبل الله، ولایت مداری و تبعیت از ولایت باشد، بالندگی روز افزونی را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۳ مهر) در خطبه های این هفته نماز جمعه در  مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با تسلیت سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت به عموم شیعیان، مسلمانان جهان و حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: حضرت امام حسن عسکری(ع) زندگی خیلی مظلومانه ای داشت و لقب عسکری به دلیل محدود کردن آن حضرت در یک پادگان نظامی بوده است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه رفت و آمدهای حضرت امام حسن عسکری(ع) تحت نظر حکومت بنی عباس بوده است، گفت: چرا که می دانستند ایشان امام یازدهم است و امام دوازدهم از نسل ایشان است و تمام تلاش خود را  برای قطع کردن ریشه امامت و ولایت انجام دادند تا امامی بعد از ایشان به وجود نیاید و از این لحاظ ارتباط  آن حضرت با شیعیان را بسیار محدود کرده و ایشان را تنگنای شدید قرار دادند.

 

وی ابراز کرد: هم دشمنان کینه توز بنی عباس به عنوان حاکمان ستمگر  و هم دشمنان داخلی تلاش کردند که مسیر آن حضرت و امامت و ولایت را با اذیت و آزار نسبت به امام، از آن مسیری که دارد منحرف کنند، سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) آغاز امامت طولانی آخرین امام معصوم حضرت امام زمان(عج) است که از سال ۲۶۰ هجری و قمری به امامت رسیدند و ما منتطریم که ایشان ظهور نمایند و  برای این کار  لحظه شماری می کنیم.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: این ویژگی که برای تشیع در دنیا وجود دارد، اعتقاد به امامی که منجی عالم هستی است و امید به آینده و انتظار فرج، ک ویژگی است که به شیعه روحیه شکست ناپذیری می دهد، هر چند در میان ادیان مختلف اعتقاد به ظهور منجی وجود دارد اما با ویژگی هایی که ما قائل هستیم تفاوت دارد و بر این اساس بالاترین عبادت امت اسلامی انتظار فرج است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: اگر شعار می دهیم که ما منتظر ظهور هستیم و بالاترین عبادت هم محسوب می شود باید رفتارش، رفتار منتظر واقعی امام زمان(عج) باشد و باید مقید به احکام شرع، بندگی خدا و اهل عبادت بوده و کنترل بر زبان، اموال و رفتارش را داشته باشد، شعار دادن بدون آمادگی نفاق محسوب می شود و اگر منتظر هستیم باید این انتظار در رفتار ما جلوه گر باشد.

 

وی با اشاره با آغاز هفته وحدت، ابراز کرد: اعلام هفته وحدت در جهان اسلام به حمدالله آثار و برکات خوبی به همراه داشته است، قرآن کریم به ما دستور می دهد که با ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید، این هشدار قرآن کریم اگر چنانچه مورد همت مسلمانان از صدر اسلام تا کنون قرار می گرفت سرنوشت جهان اسلام ایده آل بود.

 

امام جمعه ایلام گفت: توطئه گران و منافقینی که می خواستند ریشه اسلام را قطع کنند از همان ابتدا تلاش کردند که امامت از مسیر خود منحرف شود و خلافت جایگزین آن شود، زمانی که حضرت امام علی(ع) به درخواست خود مردم آن زمان، مسئولیت امامت را برعهده گرفت، جنگ های خونینی بر علیه آن حضرت به راه انداختند و این تفرقه شوم در جهان اسلام گسترش پیدا کرد و در طول تاریخ جنگ های بی شماری بین مسلمانان اتفاق افتاده است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: الان هم در قرن حاضر می بینیم که دشمنان بین جمهوری اسلامی و  عراق جنگی ایجاد کردند و امروز در یمن و در سوریه و برخی کشورهای مسلمان منطقه جنگ مسلمان با مسلمان را می بینیم، بسیج کردن جمعی از افراد مسلمان جاهل برای کشتن مسلمانان سوریه و تغییر حکومت آن، کشتار مسلمانان یمن به دست کسانی که به خانه خدا پناه می برند و در خانه خدا عبادت می کنند اینها همه توطئه های دشمنان اسلام است.

 

وی با بیان اینکه دشمن برای تفرقه اندازی در جهان اسلام برنامه ریزی داشته و دارد، گفت: دشمنان اسلام، فرقه هایی از جمله وهابیت، بهائیت، طالبان داعش را برای ایجاد تفرقه ایجاد کردند که به نام اسلام علیه اسلام کار می کنند و برای عزاداران عاشق حسینی نیز شیعه انگلیسی را پرورش داده  که به اسم امام حسین(ع) علیه فرهنگ عاشورایی کار می کنند.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: اگر جهان اسلام به حبل متین الهی چنگ بزنند و با هم وحدت داشته باشند، قدرت  جهان اسلام متمرکز در ابعاد مختلف شود از هر گونه تهاجمی بازدارنده خواهند بود، اگر قدرت اقتصادی جهان اسلام متمرکز شود، نفت و گاز و سرزمین های حاصلخیزی که دارد، قدرت خریدی که دارند در برابر هر کشور قرار بگیرد آنها را تسلیم اراده خود می کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: وحدت سیاسی اگر در جهان اسلام شکل بگیرد، تمام کشورها در برابر آنها سر تسلیم و تعظیم فرود خواهند آورد، در کشور هم باید تلاش کرد وحدت بر مبنای دین وجود داشته باشد. خدای واحد، پیامبر واحد و قبله واحد مسلمانان را به وحدت دعوت می کند، اما به خاطر مسائل فرعی در برابر هم ایستادند و این سرنوشت غم انگیز را برای جهان اسلام رقم زده است.

 

وی تصریح کرد: اگر در کشور ما هم محور وحدت حبل الله، ولایت مداری و تبعیت از ولایت باشد، بالندگی روز افزونی را خواهیم داشت و اگر قومیت ها و زبان ها به عنوان محور مطرح شود، عقب افتادگی و تفرقه پیامد آن خواهد بود.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: در استان نیز باید برای حفظ وحدت تلاش کنیم، حفظ وحدت بر اساس قانون و احکام اسلامی باشد، شارع مقدس وظایفی را برای ما مشخص کرده است، فراتر از قانون الهی عمل کردن، عاقبت خوبی ندارد، تخریب  دیگران عاقبت خوبی ندارد، پرچم تفرقه را در فضای حقیقی و  مجازی بالابردن، تخریب کردن و تهمت زدن بر خلاف شرع و قانون است، در چارچوب اصل امر به معروف و نهی از منکر  وظیفه داریم اما شرایط و مراتب امر به معروف و نهی از منکر  مشخص است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که انسانی قلم و تریبونی در دست دارد، بخواهد هر چه می خواهد، بنویسد و بگویدو بر اسب سرکش نفس اماره سوار شود  و دیگران را تخریب کند، روز قیامت باید جوابگو باشد و باید حرمت همدیگر را حفظ کنیم و برای وحدت استان که زیرساخت پیشرفت خواهد بود، باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم.

کد خبر 1105070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha