تهدیدهای نظامی دیگر رنگی ندارد

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه تهدیدهای نظامی و حمله به تاسیسات هسته‌ای دیگر رنگی ندارد، گفت: برای مذاکره با غربی‌ها عجله‌ای نداریم و ما هستیم که زمان مذاکرات را تعیین می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت‌الاسلام «محمدجواد باقری‌ ارومی» در خطبه‌های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این بخش با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) به بیان نقش ویژه ایشان در تکمیل مسیر توحیدی انبیاء و اوصیاء الهی پرداخت و گفت: این امام بزرگوار علی‌رغم غربت و بی‌مهری حتی از سوی پیروان خود، تکمیل کننده این حرکت الهی بودند و زمینه را برای مواجه امت اسلامی با غیبت امام معصوم فراهم کردند.

 

امام جمعه اسالم با بیان‌اینکه همراهی و همگام بودن با ولایت و امامت نشانه خداترسی و تقواست، افزود: پیش افتادن از امر ولایت یا عقب ماندن از آن در متون دینی ما با عنوان مارق و زاهق بیان شده است یعنی کسی که تندتر از ولایت برود از مسیر حق خارج می‌شود و کسی که کندتر از ولایت برود نابود خواهد شد و تنها همراهان با ولایت هستند که در اتصال و پیوستگی با ولایت خواهند ماند.

 

وی تصریح‌کرد: در دوران آن امام همام بعضی افراد به خود اجازه می‌دادند در مقابل برخی مسائل از ایشان سوال و گزارش بخواهند در حالی که این خلاف شان امامت و امت است و متاسفانه امروز هم عده‌ای گمان می‌کنند در امور حاکمیتی و به خصوص جایگاه امام جمعه می‌توانند دخالت کنند، امام جمعه در جایگاه امام جامعه است و از کسی جز ولی امر مسلمین خط و ربط نمی‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت چهارمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی که در سال ۱۳۶۰ توسط منافقین کوردل در محراب نماز جمعه کرمانشاه به شهادت رسید اقدام تروریستی گروهک داعش در به خاک و خون کشیدن نمازگزاران جمعه در مسجد شیعیان قندوز افغانستان را محکوم کرد و گفت: یقینا تکرار چنین حوادثی موجب بروز ناامنی در افغانستان و نشانه ضعف طالبان در برقراری نظم و امنیت در جامعه است.

 

خطیب نماز جمعه اسالم افزود: این اقدامات با هدف ایجاد ناامنی با حمایت آمریکا از بقایای گروهک تروریستی داعش در افغانستان صورت می‌گیرد و آمریکا هر جا منافع خود را از دست رفته می‌بینید اقدام به جنایت و خونریزی می‌کند تا ذهن و توان کشورهای حامی افغانستان را به جای توسعه به  جنگ و درگیری مشغول کند و مانع پیشرفت کشورهای منطقه شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم برای مهار تورم و کنترل گرانی اشاره کرد و گفت: تورم ۲ رقمی نزدیک ٪۵۰ یک شبه نیامده است که یک شبه هم از بین برود ولی با برنامه‌های اقتصادی دقیق و توسعه تولید و رونق صنایع داخلی می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته همه چیز را به مذاکره و تحریم گره زده بودند، تصریح‌کرد: امروز سیاست خارجی ما تغیبر کرده است و به جای توجه به کشورهای غربی نگاه ویژه‌ای به کشورهای همسایه و منطقه داریم و این به غربی‌ها هشدار می‌دهد که ما همیشه منتظر آنها نخواهیم ماند.

 

وی با اشاره به اینکه تهدیدهای نظامی و حمله به تاسیسات هسته‌ای دیگر رنگی ندارد، ادامه داد: ما برای مذاکره با غربی‌ها عجله‌ای نداریم و این اقدام ما نوعی تنبیه برای آنهاست که بدانند اینطور نیست که هر وقت خوششان آمد بیایند و مذاکره کنند، این ما هستیم که زمان مذاکرات را تعیین می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی در پایان ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در جامعه و با تقدیر از تلاش‌های کادر درمان از کسانی که تاکنون نسبت به واکسیناسیون کرونا اقدام نکرده‌اند خواست جهت قطع زنجیره این بیماری هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن ضدکرونا اقدام کنند.

کد خبر 1105124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha