جامعه اسلامی در مبارزه با فقر باید از دیگر جوامع جلوتر باشد

آیت الله عابدینی گفت: آرزوی هر مسلمانی ریشه کن شدن و از بین رفتن فقر در هر جامعه ای است و جامعه اسلامی باید در مبارزه با فقر از دیگر جوامع جلوتر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۲۳ مهر) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: ۲۵ مهر ماه برابر با روز جهانی ریشه کنی فقر است و آرزوی هر مسلمانی ریشه کن شدن و از بین رفتن فقر در هر جامعه ای است و جامعه اسلامی باید در مبارزه با فقر از دیگر جوامع جلوتر باشد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: وقتی فقر از بین برود، تبعیض و فاصله طبقانی هم از بین می رود و باید توجه داشت اینکه عده ای از ثروت بالایی برخوردار باشند وبرخی دیگر در فقر و نداری به سر ببرند، شایسته جامعه دینی نیست.

 

وی با اشاره به حمله تروریستی به نمازگزاران در نماز جمعه منطقه خان آباد ولایت قندوز افغانستان تصریح کرد: این اقدام تروریستی را محکوم می کنیم و در ظاهر این کار توسط داعشی ها صورت گرفته ولی این اقدامات توسط تروریست های تحت حمایت صهیونیست ها و آمریکایی ها انجام می شود.

 

آیت الله عابدینی در خصوص انتخابات پارلمان عراق خاطر نشان کرد: در این انتخابات مردم عراق نمایندگان خود را انتخاب کردند که امیدواریم این امر زمینه وحدت هرچه بیشتر و امنیت را در کشورهای اسلامی فراهم کند.

 

وی در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی اضافه کرد: به مناسبت این هفته برنامه های خوب و متنوعی اجرا شد که از عزیزان در نیروی انتظامی تشکر می کنیم که هر روز تعامل شان با مردم بیشتر می شود زیرا این امر کاهش انتقادها و افزایش رضایت را به دنبال دارد.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: در فرمایشی از این امام بزرگوار آمده است که هیچ کدام از اجداد من که همان پیامبران هستند به اندازه من مورد بی مهری قرار نگرفته اند از سوی همان کسانی که ادعای دین دارند.

 

وی عنوان کرد: زمین هیچگاه و حتی یک لحظه هم بدون حجت نمی ماند و به محض شهادت امامی، امام دیگر جانشین ایشان می شود و بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع)، امامت امام زمان (عج) آغاز شد و ان شاالله همه ما بتوانیم از منتظران واقعی آن حضرت باشیم.

 

آیت الله عابدینی با تبریک روز جهانی روشندلان یادآور شد: اگرچه این افراد از نظر ظاهری چشم شان نمی بیند ولی خداوند متعال به آنها قلبی روشن عنایت کرده که می توانند بسیاری از چیزهایی که ما حتی نمی توانیم مشاهده کنیم را درک کنند.

 

وی در پایان با تسلیت درگذشت آیت الله محمدی تاکندی خاطر نشان کرد: ایشان عالمی فرزانه بودند که وقتی مردم در دور و نزدیک از ایشان برای سخنرانی دعوت می کردند کوتاهی نکرده و در مجالس حضور پیدا می کردند و همواره بر حمایت از ولایت و رهبری تأکید داشتند.

 

کد خبر 1105127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha