کاهش جمعیت مهمترین چالش کشور/احداث بیمارستان تخصصی زنان و ناباروری در کشور ضروری است

سردار نقدی مسئله جمعیت را کمک به امنیت ملی و استمرار نظام و کشور دانست و گفت: اگر به مسائل جمعیت توجه نشود شاهد جامعه‌ای پیر خواهیم بود.نباید در خصوص بحث افزایش جمعیت کوتاهی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار«محمدرضا نقدی» امروز(۲۳مهر) در آئین کلنگ زنی احداث مرکز تخصصی زنان و ناباروری بیمارستان ولایت سپاه کربلا با اشاره به اینکه بیمارستان ولایت سپاه کربلا از آغاز تاسیس تا کنون خدمات بسیاری به نیرو‌های مسلح و مردم استان به ویژه در ایام بیماری کرونا ارائه داده است، بیان کرد: خیرات در این حوزه علاوه بر اینکه الگوی همه قرار می‌گیرد، از ارکان اساسی انقلاب و نظام است.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قاعده حکومت انبیای الهی بر پایه عدل است، افزود: کسانی که می‌خواهند عدالت را به زور برقرار کنند، می‌گویند هرکس به‌اندازه توانش کار کند و به اندازه نیازش برداشت، همین اقدام ناکام اتحاد شوروی نشان داد که این ایده شدنی نیست و نمیتوان به‌زور محصول کار فرد را از او بگیرند.

 

سردار نقدی یادآور شد: نظام اسلامی مبتنی بر آگاهی، عشق و علاقه، انفاق و نگاه به حقیقت هستی عدالت را برقرار می‌کند، اینکه فرد از بهره تلاشی که خود داشته انفاق کند در نوع خود باارزش است چرا که ثروت فرد به‌جای کاخ‌نشینی و تجملات صرف کمک به هم‌نوعان خواهد شد.

 

وی گفت: اسلام بر قاعده ترغیب بر تلاش فوق‌‌العاده برای تولید و کسب درآمد استوار است، همانطور که چاه‌ها و نخلستان‌های بزرگ حاصل تلاش امام علی (ع) هنوز پابرجا است، حضرت از همه آن ثروتی که داشت نان جو را انتخاب کرد.

 

سردار نقدی با اشاره به روایات، اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) نیز ثروت بزرگی داشتند، در روایات آمده وقتی محصولات باغ فدک می‌رسید حضرت آن را بین فقرا تقسیم می‌کردند، این برای همه ما الگو و الهام محسوب می‌شود، باید در همین مسیر باشیم تا عدالت در جامعه برقرار شده و با انفاق فقیری باقی نماند.

 

وی با اشاره به مساله انطباق در کنار انفاق گفت: حیا اساس دین است و جامعه اسلامی باید بر همین اساس مدیریت شود، بانوان نیز نیاز به حیا دارند اما ما در این زمینه کوتاهی کردیم، باید همه استان‌ها بیمارستان ویژه بانوان داشته باشیم تا بتوانند با راحتی و آسایش بدون هیچ دغدغه‌ای برای درمان مراجعه کنند.

 

سردار نقدی مسئله جمعیت را کمک به امنیت ملی و استمرار نظام و کشور دانست و ادامه داد: امروز خطرناک‌ترین تهدیدی که جامعه ما را درگیر کرده، بحث جمعیت است،اگر توجهی به مساله جمعیت نشود بدون اینکه دشمن به ما حمله کند، جامعه پیر و ضعیفی خواهیم داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه در تمام مراکز استان‌ها نیاز به مراکز تخصصی زنان و ناباروری هستیم، گفت: ناباروری سبب بروز مشکلات روحی شدیدی برای خانواده‌ها می‌شود و باید این مشکل را درمان کنیم.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری تاکید کرد: نباید در خصوص بحث افزایش جمعیت کوتاهی شود، بحث احداث مرکز تخصصی زنان و ناباروری کار بزرگی در جهت کمک به جمعیت است، احداث این مرکز هم کمک خوبی به جامعه و خانواده‌هایی که از نعمت داشتن فرزند محرومند و کمکی به امنیت ملی و استقرار نظام کشور است، جادارد از تلاش خیری که در این زمینه تلاش کرد تشکر کنیم.

کد خبر 1105153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha