۳۰ برنامه گرامیداشت هفته وحدت در گلستان برگزار می شود

حجت الاسلام دیلم گفت: همزمان با هفت وحدت، ۳۰ برنامه گرامیداشت هفته وحدت در گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت برنامه های هفته وحدت با نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: انقلاب اسلامی و امامین انقلاب در کشورمان نگاه وحدت و تقریب دارند و همه ما خوشحال هستیم که در این عرصه فعالیت و تلاش می کنیم.

 

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت در گلستان با بیان اینکه امروز از دو جهت خوشحال و خرسندیم، افزود: در محدوده ای فعالیت می کنیم که هویت فرهنگی دارد و دستور خداوند متعال و سنت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نیز این مسیر راه نشان می دهد و سبک و سیاق اهل بیت (ع) و گفتار و رفتارشان تاکید بر وحدت است.

 

وی با تاکید براینکه، خرسندی دوم ما این است که کلام الهی و دستور پیامبر (ص) در گلستان موفق بود و موفق عمل کرده است، ادامه داد: نمود آن در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای استان با مقام معظم رهبری تجلی یافت که در آن جلسه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که استان گلستان الگوی وحدت هست و همه باید از این زندگی مسالمت آمیز و فرهنگ وحدتی حاکم در گلستان الگو بگیرند.

 

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه، اجزای بسیار زیادی در این موفقیت سهیم بودند، افزود: در طول 40 ساله انقلاب اسلامی در صدر این حرکات به عنوان منادی وحدت در استان گلستان وجود حضرت آیت الله نورمفیدی است که تمامی مباحث نظری و عملی در گلستان را رصد و گسترش دهده است.

 

وی با اشاره به اینکه، مردم عزیز استان شرایط خوبی در احترام به مقدسات و زندگی مسالمت آمیز دارند، خاطرنشان کرد: در کنار آیت الله نورمفیدی، وجود علمای آگاه شیعه و سنی، ائمه جمعه و جماعات و مسئولان استان می باشد که نقش خود را به خوبی ایفا کردند و امروز گلستان به عنوان الگویی در کشور شناخته می شود.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه، در خصوص مباحث فرهنگی و اجتماعی حوزه اهل سنت اجماع خوبی در بدنه استان و در بین مسئولین صورت گرفته است، گفت: همه ادارات و نهادهای عضو این مسیر را با موفقیت پیش می برند ولی اما هرجا که موفقیت باشد، قطعا دشمن هم برنامه ریزی می کند و سعی در ایجاد اختلاف و تفرقه است تا این وحدت را از بین ببرد.

 

حجت الاسلام دیلم با ذکر این مطلب که با گسترش فضای مجازی خیلی از موضوعاتی که منشا آنان در استان نیست اما گلستان را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: فضای مجازی خیلی از موضوعات را به استان گلستان وارد می کند و گهگاهی از بیرون استان می بینیم که افرادی به مقدسات مذاهب توهین می کنند اما سرریز و ناراحتی آن برای گلستان می ماند.

 

وی با تاکید براینکه، احترام مقدسات وظیفه همه است، تصریح کرد: همه مردم، سخنرانان، مداحان، ائمه جمعه و جماعات و کارمندان و مسئولین اداری باید وحدت و تقریب را به عنوان یک فرهنگ نگاه کنند و گسترش بدهند.


رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت در گلستان، افزایش سواد تقریبی را نیاز امروز جامعه برشمرد و گفت: مرکز اسلامی گلستان آمادگی کامل برای برگزاری کلاس ها و کارگاه های سواد تقریب برای ادارات و نهادها را دارد و در این زمینه در چند سال اخیر گفتمان های مذهبی و تقریبی بین اقوام و مذاهب و برنامه های با محتوای فرهنگی و هم افزایی را برگزار کردیم که در این زمینه هرچه گفتمان ها بیشتر شود قطعا سوبرداشت ها هم کنار خواهد رفت.

 

حجت الاسلام دیلم افزود: از مسئولان قضایی درخواست داریم با افرادی که به قومیت ها و مذاهب توهین می کنند برخورد جدی داشته باشند.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته وحدت نیز گفت: با جلساتی که با ادارات و نهادها داشتیم در مجموع 30 برنامه را برای هفته وحدت برنامه ریزی کردیم که از جمله آنان: نشست اقشار، بانوان، نشست های دانش آموزی در مدارس، زنگ وحدت در مدارس، نشست های دانشجویی در گرگان و گنبد، عصر شعر، معرفی کتاب وحدت، اعزام به کنفرانس وحدت و دیدار علما و فرهیختگان با مقام مظعم رهبری به عنوان پایان برنامه های هفته وحدت در گلستان است.

کد خبر 1105165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha