برگزاری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با محوریت جنگ و صلح

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی مهر ماه سال ۱۴۰۰ با محوریت جنگ و صلح عادلانه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام شهریاری، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری سی و پنجمین دوره کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که امروز صبح در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: این دوره از کنفرانس بین المللی در شرایطی برگزار می شود که جهان اسلام درگیر جنگ و گرفتاری است. بر همین اساس مجمع تقریب مذاهب اسلامی بر خود واجب دانست تا موضوع این کنفرانس را به مسایل روز از جمله جنگ و صلح عادلانه در جهان اسلام قرار دهد.

وی افزود: سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی با محوریت های موضوعات فرعی همچون بزرگداشت آیت الله تسخیری، جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مقابله با تروریسم، مقابله با تکفیر و پرهیز از تنش ها، رعایت ادب اختلاف، پرهیز از حرمت شکنی و تخریب مقدسات برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شهریاری عنوان کرد: همزمان با برگزاری سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی دبیرخانه دایمی با تشکیل معاونت های علمی و ستادی و هفت کارگروه فعالیت خود را آغاز کردند و امیدواریم در مدت 12 تا 17 ربیع الاول شاهد برگزاری این کنفرانس در دو بخش حضوری و مجازی باشیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: در بخش حضوری نشست های متعددی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه از اقصی نقاط جهان برگزار می شود که در مجموع 514 سخنران حضور خواهند داشت که 52 میهمان بین المللی از 16 کشور و 180 میهمان از داخل کشور به ایراد سخنرانی می پردازند.

حجت الاسلام شهریاری عنوان کرد: تاکنون 50 مقاله علمی به دست ما رسیده که می تواند به مسایلی همچون یمن،فلسطین، افغانستان، عادی سازی روابط با اسراییل بپردازد و تکرار این موضوعات می تواند در جهان اسلام اثر گذار باشد.

 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: این کنفرانس در فضای مجازی هم دنبال خواهد شد که 19 نفر از سیاست مداران و فرهیختگان جهان اسلام از 39 کشور در آن به سخنرانی می پردازند. حجت الاسلام شهریاری اظهارکرد: امروز در شرایطی قرار داریم که ظالمان جهان را درگیر جنگ و خون ریزی کرده اند و شاهد ترور و کشته شدن زنان بی دفاع کودکان و مسلمانان هستیم. بر همین اساس فرصت را مغتنم شمرده و به همه مسئولان کشورهای اسلامی توصیه می کنیم برای ایجاد صلح عادلانه تلاش جدی داشته باشند.

وی افزود: آمریکا به کمک اسراییل به دنبال فتنه انگیزی در منطقه است. ما رفتارهای خصمانه رژیم صهیونیستی در برابر فلسطین مظلوم را محکوم می کنیم. امروز اسراییل مانع تشکیل حکومت بر حق فلسطین می شود بر همین اساس از همه دولت مردان کشورهای اسلامی درخواست داریم تا این رفتارهای خصمانه رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

 

 وی با اشاره به این که سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: علاقه مندان می‌توانند از طریق لینک http://www.iuc.taqrib.ir کنفرانس را به صورت زنده پیگیری کنند. وی با اشاره به اینکه ما از همه کشورهای اسلامی از جمله مسوولان امنیتی و نظامی می‌خواهیم برای صلح عادلانه و جلوگیری از خشونت تلاش کنند تا از این مصائب جهان اسلام پیشگیری شود، تصریح کرد: استکبار جهانی به سرکر‌‌دگی آمریکای جهان‌خوار به دنبال تفرقه افکنی است تا به منافع خود برسد. شکست آمریکا در افغانستان نشان داد که این نظام سلطه پایدار نخواهد بود.

دبیرکل مجمع تقریب، یکی از وظایف کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را برگزاری نشست‌هایی با علما دانست و گفت: ما از این طریق گفتمان وحدت را ترویج‌ و اختلافات را مودبانه پیگیری کرده و‌ از توهین به مقدسات مذاهب پیشگیری می‌کنیم که این اقدام با برقراری ارتباط گروهی اتفاق می‌افتد. اما در دو سال اخیر با توجه به شیوع کرونا محدودیت‌هایی در ارتباطات حضوری داشتیم که اخیرا با علمای شیعه و اهل سنت کشورهای لبنان، عراق و قطر جلساتی داشتیم تا اندیشه مقاومت و‌ تقبیح رفتارهای استکبار را دنبال کنیم.

کد خبر 1105289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha