کسانی که کمپین ضد واکسن تشکیل می دهند، آگاهی کافی نسبت به این مسئله ندارند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به محاسن واکسیناسیون در کشور گفت: کسانی که کمپین ضد واکسن در کشور راه انداختند در این رابطه آگاهی کافی ندارند.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با کمپین ضد واکسن گفت: شاید از عدم آگاهی کافی برخی افراد نسبت به واکسن کرونا باعث شده است که آنها نسبت به بحث واکسن جبهه داشته باشند؛ نمی خواهیم فکر بد کنیم و بگوییم این افراد مغرض و مخالف سلامت کشور هستند بلکه معتقدیم آنها آگاهی کافی در مورد واکسن ندارند که این گونه مقاومت می کنند.

 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا با این تبلیغات سویی که از سوی برخی افراد می شود، این مقاومت ها بیشتر می شود. ما اگر معتقدیم متولی نظام سلامت کشور وزارت بهداشت و درمان است و قانون برای ما نصب العین است، پس باید به قانون تمکین کنیم.

 

وی اضافه کرد: اگر ولایی هستیم و معتقدیم در راستای برنامه های مقام معظم رهبری گام بر می داریم، معظم له جزو نخستین کسانی بودند که واکسن دریافت کردند و پیشگام شدند، پس کسانی که ولایی هستند و چنین ادعایی دارند نمی توانند در مقابل بحث واکسن مخالفت کنند و هیچ عذر و بهانه ای برای آنها پذیرفته نیست.

 

نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قرار است ما محدودیت ها را برداریم باید به رفتارهای اجتماعی تن دهیم. برخی رفتارها فردی است و سود و زیان آن به چشم فرد می رود اما در رفتارهای اجتماعی جامعه درگیر می شود. وقتی ویروسی از طریق فردی که واکسن دریافت نکرده است در خیابان پخش شود، قطعا این فرد مسئول سلامت سایر افراد نیز هست.

 

محسنی بندپی تاکید کرد: حاکمیت باید با جدیت بیشتری در بحث واکسن وارد شود و آگاهی ها در این رابطه بیشتر شود. قطعا اگر آگاهی وجود داشته باشد، این گونه مقابله ها نیز کمتر می شود.

 

 

کد خبر 1105309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha