نمایشگاه خوشنویسی «مهر نِی» در آران و بیدگل گشایش یافت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از گشایش نمایشگاه گروهی خوشنویسی «مِهر نی» همزمان با بزرگداشت هفته خوشنویسی در این شهرستان خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با بزرگداشت هفته خوشنویسی، نمایشگاه گروهی خوشنویسی ۱۲ هنرمند شاخص فوق ممتاز و ممتاز شهرستان با عنوان «مِهر نی» در شهرستان آران و بیدگل گشایش یافت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: در این نمایشگاه، تعداد ۵۰ اثر فاخر خوشنویسی به همت انجمن خوشنویسان شهرستان آران و بیدگل و با همکاری این اداره به مدت یک هفته در نگارخانه عرفان این شهرستان به نمایش گذاشته شده است.

 

ضابطی هدف از برپایی این نمایشگاه را نمایش ظرفیت و توانمندی هنری هنرمندان خوشنویس در کتابت آیات قرآن کریم، احادیث، سخنان بزرگان و اشعار شاعران ایرانی و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان خوشنویس برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل اضافه کرد: در آئین افتتاحیه این نمایشگاه پس از بازدید از آثار با اهدای لوح تقدیر از هنرمندان عرصه خوشنویسی شهرستان آران و بیدگل استاد «عباس متولی» رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان، «اصغر صدیقیان»، «فریبا قپانداری»، «حسن حجتی‌تبار»، «صدیقه ارباب»، «صابر عظیمی»، «امیرحسین شاهمیرزایی»، «زینب صباغی»، «آسیه باغ»، «نسیم حسینی»، «محمدحسین منعمی» و «علی اکبر قندانی» تجلیل شد.

 

ضابطی خاطرنشان کرد: انجمن خوشنویسان شعبه آران و بیدگل از سال ١٣٨٠ به صورت رسمی و زیر نظر انجمن خوشنویسان ایران کار آموزشی خود را آغاز کرد و تاکنون 254 نفر گواهی قبولی از انجمن دریافت نمودند که از این تعداد حدود 25 نفر فارغ التحصیل ممتاز و فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران شدند.

کد خبر 1105390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha