دفع آب‌های سطحی در دو بعد کوتاه‌مدت و میان‌مدت در حال انجام است

خلیلیان گفت: شبکه فاضلاب اهواز و دفع آب‌های سطحی و مهار آنها در دو بعد در حال انجام است که یکی کوتاه‌مدت برای مدیریت وضع موجود و یکی میان‌مدت که در طول دو سال شبکه فاضلاب اهواز باید به اتمام برسد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» عصر امروز (شنبه ۲۴ مهر) در جلسه بررسی پروژه های پیشگیری از آبگرفتگی اظهار کرد: خوشبختانه همه دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از شهرداری، آبفا و شرکت‌ها و موسساتی که بایست وظایف اجتماعی خود را در ارتباط با شهروندان انجام دهند همه پای کار آمدند و به خصوص در یک ماه اخیر کار سرعت پیدا کرده است. 

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در عین حال لازم است غفلت ها و بی تدبیری های سالیان گذشته جبران شود افزود: از جمله این غفلت ها خاموشی شبکه برق استان در بحران اسفند ۹۵ بود که نمونه ای از بی توجهی به امر حفظ و نگهداری از شبکه ها و تاسیسات خدمات رسان است.

 

وی تصریح کرد: همه متخصصان فنی می‌دانند که هر سیستمی به تعمیر و نگهداری لازم دارد تا همیشه به روز بوده و کارکرد درست خودش را داشته باشد. 

 

خلیلیان اضافه کرد: شبکه فاضلاب اهواز و دفع آب‌های سطحی و مهار آنها طبیعتاً پروژه‌ای است که در دو بعد در حال انجام است یکی کوتاه‌مدت برای مدیریت وضع موجود که کمتر از قبل شاهد وقایع چند سال اخیر که اتفاق افتاد باشیم و یکی هم بحث میان‌مدت است که در طول دو سال شبکه فاضلاب اهواز باید به اتمام برسد‌. 

 

وی ابراز کرد: البته در دستور کار داریم که شهرهای دیگر هم به همین شکل دنبال کنیم تا در کوتاه مدت و مدیریت وضع موجود و بلندمدت یعنی ایجاد یک شبکه مطمئن دفع فاضلاب و آب‌های سطحی را برای این شهرها داشته باشیم. 

 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: مردم باید در محیطی سالم و امن زندگی کنند و وظیفه کلیه دستگاه‌ها هم به وجود آوردن چنین محیطی است.

 

وی با اشاره به اینکه ما باید وظایف خود را به هنگام انجام دهیم یاد آور شد: غفلت هایی که طی چند سال اخیر بر دولت وقت حاکم بود و دامنه آن تا استان های مختلف سرایت کرده است باعث شده که این وضعیت را در استان خوزستان شاهد باشیم.

 

کد خبر 1105486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha