مهدویت را درکشور و دنیا اعلان کنیم

حجت الاسلام شهبازیان گفت: در مباحث فرهنگی سه محور اساسی وجود دارد که شامل اعلان، تبیین و تثبیت است، باید مهدویت را در کشور و سراسر دنیا اعلان کنیم.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام‌ محمد شهبازیان» امروز (شنبه ۲۴ مهر) در همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» که در اهواز برگزار شد اظهار کرد: تردیدی در جهانی بودن باور مهدویت وجود ندارد.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: همه ادیان، قائل به یک موعود هستند، پیامبر (ص) در روایتی فرمودند: «مهدی منتظر از فرزندان من و از فرزندان فاطمه است»، برخی جریان‌های انحرافی به دنبال این بودند که در این زمینه تحریف ایجاد کند و از این رو روایات‌هایی جعل کردند.، که اولین جاعل معاویه بن ابی سفیان بود، امویان برای مقابله با اهل بیت این انحرافات را ایجاد می کردند.

 

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل، تابع اهل بیت (ع) بودن افتخاری برای ما شیعیان است اضافه کرد: در مباحث فرهنگی سه محور اساسی وجود دارد که شامل اعلان، تبیین و تثبیت است، باید مهدویت را در کشور و سراسر دنیا اعلان کنیم.

 

حجت الاسلام شهبازیان تصریح کرد: مورد بسیار مهم دیگر این است که نسبت به آن روشنگری عالمانه داشته باشیم یعنی تبیین ما باید عاقلانه باشد و نکته دیگر اینکه این روشنگری استمرار یابد و هر شخص در حد توان خود ولو برای تعداد محدود روشنگری کند.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به جریان‌های انحرافی مثل احمد اسماعیل بصری، شیخیه، قادیانیه، ابوعلی شیبانی و ... تاکید کرد: لازم است درباره این ها تبیین و گفت‌وگو به صورت اساسی انجام شود و راه‌های شناخت مهدویت اصیل را نشان دهیم تا مهدویت‌های دروغین از بین بروند.

 

کد خبر 1105488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha