تغییر در رفتار باعث تغییر در مقدرات انسان می‌شود

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: غیبت و ظهور هر دو به عنوان مقدرات سرنوشت انسان است، وقتی رفتار انسان تغییر می‌کند مقدرات انسان هم تغییر می‌کند، یعنی ظهور و غیبت مقدر انسان و تابع «مَا بِأَنْفُسِهِمْ» است که چه مقدار رفتارهای ما مطابق با نعمات خداوندی است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام‌ سید محمد نبی موسوی فرد» امروز (شنبه ۲۴ مهر) در همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» که در اهواز برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد اظهار کرد: این آیه به دو شیوه در قرآن کریم و در سوره انفال آیه ۵۳ و سوره رعد تکرار شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: مادامی که اخلاق و رفتار انسان مطابق شاکریت نسبت به نعمت‌های الهی است خداوند نعمت خود را تغییر نخواهد داد بنابراین باید بر شاکر بودن نسبت به نعمت‌های الهی تاکید کرد.

 

وی با اشاره به غربت امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد: تعدادی بی‌بصیرت که نمی‌توان اسم آنها را شیعه گذاشت مبلغی را خدمت امام عسکری (ع) فرستادند و جمله‌ای را که برای همیشه تاریخ جز درد چیزی نخواهد بود، را به ایشان گفتند. آنها به امام گفتند یابن رسول الله این مبلغ را کجا هزینه می‌کنید؟ پس از آن بود که حضرت پرده‌ای کشیده و آنها از دیدار ایشان محروم شدند. اینجاست که وقتی رفتار تغییر می‌کند نعمت هم تغییر می‌کند. پس از اینکه وجود مقدس امام عصر (عج) آمد نه تنها از چهره امام بلکه از صوت ایشان هم محروم شدیم. ۶۹ سال گذاشته شد که دست از رفتارهایمان برداریم که غیبت صغری بود ولی رفتارها تغییر نکرد. 

 

حجت الاسلام موسوی فرد تصریح کرد: غیبت و ظهور هر دو به عنوان مقدرات سرنوشت انسان است، وقتی رفتار انسان تغییر می‌کند مقدرات انسان هم تغییر می‌کند، یعنی ظهور و غیبت مقدر انسان و تابع «مَا بِأَنْفُسِهِمْ» است که چه مقدار رفتارهای ما مطابق با نعمت‌های خداوندی است.

 

وی با استناد به روایات به بیان شاخصه های یاران امام عصر (عج) اشاره کرد و یاد آور شد: ویژگی‌هایی که در زیارت جامعه کبیره و دعای عهد بیان شده باید در وجود ما نهادینه شود، ایمان عمیقی که در این ادعیه بیان می‌شود شامل زنان و مردان می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان یاد آور شد: عقلانیت و بصیرت، انس با قرآن و تحقق آموزه‌های قرآن در وجود یاران، جهاد و ... از دیگر ویژگی‌های امام عصر (عج) است، وقتی که امام، حکومت جهانی را تشکیل می‌دهند از ۳۱۳ نفر ۱۰، ۱۲ نفر با ایشان همراهی کامل می‌کنند و باقی کم می‌آورند. 

 

کد خبر 1105490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha