مسجد در منظومه فکری علامه حسن‌زاده آملی نقش محوری دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی آملی با بیان اینکه مسجد در نظام فکری علامه حسن‌زاده آملی نقش محوری داشته است، گفت: ایشان با تمام مقامات علمی و عرفانی که داشتند، امام جماعت نیز بودند و سال‌های بسیار مسجد را مرکز تدریس و تعلیم قرار داده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی جوادی آملی» به مناسبت فرا رسیدن اربعین درگذشت علامه حسن زاده آملی در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آیت الله حسن زاده آملی بیش از 75 سال در مسیر ارایه تحصیل درست از قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) تلاش کردند، اظهار کرد: خدمات آن مرحوم جهان شمول بود و صرفا شامل مردم ایران و شیعیان نمی شد.

 

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در ادامه با بیان اینکه هم علامه حسن زاده آملی و هم آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی از خاستگاهی به نام مسجد (مسجد جامع آمل مازندران) رشد و نمو یافته اند، گفت:  قطعا فردی که از کودکی با مسجد انس یافته است در تمام عمر خود مسجد را مرکز تعلیم و تحقیقات خود قرار داده است، موضوعی که درباره این دو بزرگوار به خوبی صدق می کند.

 

وی اضافه کرد: وقتی از یک عالمی که در کنار قرآن و عترت (ع) ایستاده است همچون آیت الله حسن زاده آملی سخن می گوییم، قطعا مسجد در نظام فکری او نقش محوری داشته است.

 

جوادی آملی در ادامه با بیان اینکه یک عمر تلاش مرحوم علامه حسن زاده آملی آن بود که انحرافات و اعوجاجات را از مکتب اسلام و تشیع دور نگاه دارد، تاکید کرد: همان طور که ایشان به دنبال ارائه احسن ترین از قرآن و معارف اهل بیت (ع) بودند، مسجد را به عنوان احسن اماکن برای ارایه تفسیر نورانی از قرآن و مبارزه با انحرافات و اعوجاجات انتخاب می کردند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنان که علامه حسن زاده آملی با تمام مقامات علمی و عرفانی که داشتند، امام جماعت نیز بودند و در سال های طولانی مسجد را مرکز تدریس و تعلیم قرار داده بودند.

 

گفتنی است، آیت الله حسن زاده آملی سوم مهرماه بعد از عمری مجاهدت علمی، دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

 

کد خبر 1105505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha