بانوان با به‌کارگیری نکات بهداشتی، سفیر سلامت در خانواده خود  باشند

شفیعی نیا با بیان اینکه حدود ۶۳ درصد از زنان بالای ۱۲ سال دزفول در برابر کرونا واکسینه شده اند گفت: بانوان با به‌کارگیری بیش از پیش نکات بهداشتی، سفیر سلامت ما در خانواده خود برای حفظ و ارتقای سلامت خانواده و جامعه باشند.

«محمدعلی شفیعی نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، با اعلام فرارسیدن هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) از ۳۰-۲۴ مهرماه اظهار کرد: تاکنون حدود ۶۳ درصد از زنان بالای ۱۲ سال دزفول در برابر کرونا واکسینه شده اند.

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول این مناسبت را فرصتی برای جلب حمایت  و توجه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به سلامت بانوان ذکر کرد و بیان داشت بانوان نقش بسیار مهمی در ایجاد سبک زندگی سالم، حمایت از همسر و سایر اعضا خانواده، مدیریت سلامت جسمی و روانی خود و خانواده به ویژه در دوره همه گیری کرونا بعهده دارند.

 

وی هدف از اطلاع رسانی هفته سلامت بانوان را تاکید بر نقش محوری زنان در مدیریت سلامت خانواده و یادآوری اهمیت نقش زنان در جامعه و توجه به سلامت جسم، روح و روان برای دستیابی به جامعه ای سالم دانست و اضافه کرد: بانوان با به‌کارگیری بیش از پیش نکات بهداشتی، سفیر سلامت ما در خانواده خود برای حفظ و ارتقای سلامت خانواده و جامعه باشند.

 

شفیعی نیا تصریح کرد: در راستای رسیدن به پوشش حداکثری واکسیناسیون کووید ۱۹ و کنترل همه گیری ناشی از آن، اتباع خارجی ساکن شهرستان دزفول (اتباع کشور افغانستان) نیز در برنامه پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

 

وی ابراز کرد: این برنامه از (جمعه ۲۳ مهر) با استقرار تیم سیار واکسیناسیون در محل سکونت این اتباع آغاز و تعداد ۱۱۰ نفر از آنها واکسینه شدند.

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول با تاکید بر اهمیت بسیار زیاد انجام به موقع واکسیناسیون همه اقشار ایرانی و اتباع خارجی در پیشگیری از بروز موج جدید بیماری یاد آور شد: آن دسته از شهروندانی که در طول روز فرصت کافی برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون ندارند، می توانند پایان روز از ساعت ۱۷ الی ۲۲ به پایگاه واکسیناسیون مستقر در مجتمع تجاری مادر (با مشارکت موسسه نیکوکاری رادمان) مراجعه و خود را در مقابله با کرونا ویروس ایمن کنند.

 

کد خبر 1105511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha