رییس جمهوری دوشنبه شب با مردم سخن می‌گوید/باید در جنگ نرم حالت آفندی داشته باشیم

به هیچ وجه مداخله سایرین را نمی پذیریم، باید در جنگ نرم حالت آفندی داشته باشیم، رییس جمهوری دوشنبه شب با مردم سخن می‌گوید، طرح‌های نیمه‌تمام احیای دریاچه ارومیه باید تکمیل شود برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، به هیچ وجه مداخله سایرین را نمی پذیریم، باید در جنگ نرم حالت آفندی داشته باشیم، رییس جمهوری دوشنبه شب با مردم سخن می‌گوید، طرح‌های نیمه‌تمام احیای دریاچه ارومیه باید تکمیل شود از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۵ مهر است.

روابط ما با همسایگان براساس تعامل و احترام است/ به هیچ وجه مداخله سایرین را نمی پذیریم

سیدنظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه (۲۵مهر)مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اتفاقات غرب آسیا و محیط پیرامونی کشورمان و تحولات اطراف مرزها، اهمیت موضوع و لزوم ارائه تحلیل کلی راجع به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و اقدامات صورت گرفته، دعوتی از وزیر امور خارجه برای حضور در جمع نمایندگان صورت گرفت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اشورای اسلامی اظهار کرد:  انتخابات پارلمانی عراق که در تشکیل دولت جدید این کشور تاثیرگذار است، تغییر حاکمیت در افغانستان، اتفاقات لبنان و سوریه و راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین اتفاقات شمال غرب کشور، دغدغه نمایندگان بود که با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه مطرح شد که وی نیز توضیحات خود را در این خصوص ارائه کرد.

وی بااشاره به تحولات کشور آذربایجان گفت: تحولات شمال غرب و شکل گیری تهدید احتمالی در مرزهای این بخش از کشور و راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی، از دیگر موضوعاتی بود که وزیر امور خارجه درخصوص آنها توضیحاتی ارائه کرد. همچنین اقدامات دستگاه دیپلماسی در هماهنگی با سایر دستگاه ها و نهادهای ذی ربط در این خصوص به اطلاع نمایندگان رسید.

وی ادامه داد:  کشورمان این تحولات را به طور کامل رصد می کند و مواضع جمهوری اسلامی در این خصوص کاملا روشن است و اجازه نمی دهد که دشمنان منافع کشورمان را به هیچ وجه تهدید کنند. ما معتقدیم آنچه که می تواند ثبات و آرامش را به منطقه بازگرداند، عدم مداخله دشمنان و نیروهای فرامنطقه ای است.روابط ما با همسایگان براساس تعامل و احترام است، اما ما به هیچ وجه مداخله سایرین را نمی پذیریم و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مود مرز کاملا روشن است و اقدامات صورت گرفته در حوزه نظامی نظیر رزمایش ها امنیتی و دیپلماسی به صورت مرتب در حال انجام است.

موسوی تصریح کرد: موضوع دیپلماسی اقتصادی و توسعه تجارت با همسایگان موضوع دیگری بود که مورد تاکید مجلس و نمایندگان قرار داشت و وزیر امور خارجه توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد و این خبر را نیز داد که به زودی 35 رایزن بازرگانی با همکاری دستگاه های ذی ربط معرفی و برای فعال شدن دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی با همسایگان و کشورهای آمریکای لاتین وارد عرصه خواهند شد و مجلس نیز این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد.

 

مجلس یازدهم مصوبه‌ای در مورد محرمانه بودن اموال مسئولان نداشته است

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه(۲۵مهر) مجلس در تذکری گفت: مجلس یازدهم مصوبه ای درباره محرمانه بودن اموال مسئولان نداشته است، اما شایعه و دروغی علیه مجلس در این باره ساخته اند، این نشان می دهد اتاق عملیات علیه مجلس و دولت شکل گرفته است.

 

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه آقایان اتاق عملیانی را علیه دولت و مجلس ایجاد کرده که سیاستشان دروغ سازی و دغلبازی است، جالب آن است کسانی این دروغها را می سازند که خودشان خدای مسائل محرمانه بودند و قراردادهای محرمانه داشتند که از جمله آن می توان به قراردادهای نفتی، هواپیما، پالرمو و توتال و ده ها قرارداد محرمانه دیگر اشاره کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: باید افکار عمومی را جدی گرفت، مردم دقیق مسائل را درک می کنند و اسیر فضاسازی نمی شوند.

 

باید در جنگ نرم حالت آفندی داشته باشیم

سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد شهدا گفت: شهدا اعم از شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سایر شهدا رفتند تا امروز مردم ایران اسلامی با عزت به زندگی خود ادامه دهند، لذا یاد و خاطره شهدا برای ما سازنده است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه شهدا به این قبیل مراسمات برای زنده نگهداشتن یادشان  نیازی ندارند، افزود: شاید آنها هرگز تصور هم نمی‌کردند که امروز ما به عنوان یک الگو به آنها اقتدا کنیم اما نکته حائز اهمیت این است که ما و به ویژه نسل جوان به این یادواره‌ها نیازمند هستیم. به عبارت دیگر در مسیر دفاع از دین خدا، گرفتن الگو و محقق کردن آرمان‌های الهی، الگوهای مناسبی را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهدا تصریح کرد: واقعیت امر این است که شهدا صادق بودند، به ویژه در مکتب الهی در زمره صادق‌ترین‌ها حضور داشتند. بنابراین لازم است که به آنها اقتدا کنیم و از آنها برای بصیرت‌افزایی، آینده فرزندان این مرز و بوم و جبهه مقاومت بهره ببریم.

سردار فضلی در رابطه با تغییر ماهیت جنگ از سخت به نرم اظهار کرد: اگر روح پایمردی و مقاومت وجود نداشت و نمی‌توانستیم آن را به حوزه جنگ نرم منتقل کنیم، ممکن بود که در این نوع از جنگ آسیب‌پذیری‌های بیشتری داشته باشیم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه یکی از راه‌های انتقال تجربیات دفاع مقدس به زمان حال را کاروان‌های راهیان نور  عنوان کرد و ادامه داد: بنده مدتی دست‌اندرکار این مهم بودم، وقتی گروه‌ها به مناطق می‌آمدند و با اهداف و شخصیت شهدا آشنا می‌‎شدند، از آنها الگو می‌گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ نرم که از آن به عنوان جنگ رسانه‌ای نیز یاد می‌شود، باید مردم و مخصوصاً جوانان را مسلح کنیم چراکه تا مسلح نشوند، نمی‌توانند دفاع کنند و اگر مجهز به داده‌های مورد نیاز باشند به راحتی می‌توانند در این جنگ پیروز شوند.

سردار فضلی یادآور شد: مسلح و مجهز کردن مردم به ابزارهای لازم برای حضور در جبهه‌های جنگ نرم کمک می‌کند، که آنها به راحتی بتوانند دفاع کنند. البته برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید حالت آفندی در نظر گرفته شود چرا که اگر حالت تدافعی و پدافندی در پیش گرفته شود، میزان آسیب‌پذیری افزایش می‌یابد.

 

رییس جمهوری دوشنبه شب با مردم سخن می‌گوید

آیت الله سید ابراهیم رییسی در دومین گفت وگوی تلویزیونی با مردم از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، دوشنبه ۲۶ مهرماه بعد از خبر ساعت ۲۱ شبکه اول سیما به صورت زنده و مستقیم با مردم سخن می‌گوید.

 

رییس جمهور در این گفت وگوی زنده تلویزیونی درباره مسائل و موضوعات مهم کشور و همچنین برنامه های دولت سیزدهم برای حل مشکلات با مردم گفت وگو خواهد کرد.

 

نخستین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس‌جمهوری با مردم سیزدهم شهریور انجام شد.

 

طرح‌های نیمه‌تمام احیای دریاچه ارومیه باید تکمیل شود

محمد مخبر در جلسه کارگروه نجات دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه احیای این دریاچه علاوه بر موضوع محیط زیست به سلامت و معیشت مردم و اعتبار و حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران مرتبط است، گفت: احیای دریاچه ارومیه تنها دغدغه مردم استان‌های حوزه این دریاچه نبوده بلکه خواست عمومی ملت ایران است که این دریاچه را سرمایه ملی می‌داند ضمن آنکه اثرات مخرب زیست محیطی خشک شدن این دریاچه می‌تواند کشور را با آسیب‌ها و مشکلات زیادی مواجه کند.

 

معاون اول رییس جمهوری همچنین بر اتمام و تکمیل اقدامات و طرح‌های نیمه‌تمام و سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه از جمله طرح‌های انتقال آب از حوضه‌های آبریز و اقدامات محقق کننده تثبیت دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری تاکید کرد.

 

مخبر افزود: دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به انجام تعهدات خود درباره احیای دریاچه ارومیه به طور کامل عمل کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحران کمبود آب و خشکسالی از بحران‌های مهم در جهان است، ادامه داد: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار داشتن در وضعیت خشک و نیمه خشک با مخاطراتی روبرو است که البته با مدیریت مصرف بهینه منابع آب می‌توان با این مساله مقابله کرد.

 

معاون اول رییس جمهوری همچنین وزارت نیرو را مکلف کرد با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و دبیرخانه ستاد احیای دریاچه ارومیه ظرف ۲ هفته آینده ضمن آسیب‌شناسی از وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و روند اجرای طرح‌های احیای این دریاچه گزارش جامعی مشتمل بر راهکارهای عملی برای تصمیم‌گیری به جلسه آتی ارایه کند.

 

در این جلسه که وزیر نیرو، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران آذربایجان غربی و کردستان نیز حضور داشتند، دبیرخانه ستاد احیای دریاچه ارومیه گزارشی از اقدامات این ستاد در زمینه پیشرفت فیزیکی اقدامات سخت افزاری طرح‌های انتقال آب حوزه‌های آبریز، وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و روند اجرای طرح ملی نجات دریاچه ارومیه در طول سال های اخیر ارائه کرد.

 

در ادامه وزارت نیرو نیز گزارشی از طرح‌های انتقال آب از حوضه‌های آبریز برای احیا و تثبیت دریاچه ارومیه ارائه کرد.

 

 

کد خبر 1105567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha