تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی باشد

حجت الاسلام میثم تارم گفت: تقویت سبک زندگی اسلامی- ایرانی باید در دستور کار فعالان فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۵ مهرماه نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد.


حجت الاسلام «میثم تارم» در این نشست ضمن گرامیداشت هفته وحدت، گفت: نشست های شورای اسلامی فرهنگ عمومی در صورت مساعد بودن شرایط کرونایی باید بدون وقفه برگزار شود.


رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: از مطالبات به حق رهبری از جیرفت و جنوب کرمان در سفر به این شهرستان، کار فرهنگی است و به طور کلی بارها در خصوص اهمیت فرهنگ و شورای فرهنگ عمومی صحبت کرده‌اند.


وی بیان کرد: باید فرهنگ را برای استمرار و بقای انقلاب جدی بگیریم به ویژه امروز که در جنگ فرهنگی قرار داریم.


حجت الاسلام تارم منشاء بسیاری از آسیب های جامعه را کوتاهی در مسئله فرهنگ و کار فرهنگی قلمداد کرد و افزود: در مقوله فرهنگ، باید دلسوزانه رفتار کرد، عملکردی به هنگام داشت و اقدامات را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری کرد.


امام جمعه جیرفت اظهار کرد: متاسفانه حوزه‌های فرهنگی مغفول مانده است و باید این مهم اولویت بندی شده و بر اساس آن اقدام کرد.


وی از نماز جمعه به عنوان قلب و قرارگاه فرهنگی هر شهر یاد کرد و گفت: نماز جمعه قرارگاه اخلاق، ایمان و بصیرت است که فرماندهی این قرارگاه بر عهده ائمه جمعه است.


حجت الاسلام تارم تصریح کرد: نهادینه سازی فرهنگ با تمسک به قرآن و عترت ممکن است و تبیین و ترویج فرهنگ بر این مبنا باید سرلوحه کار باشد.


رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با تاکید بر این که تعلیم، تبیین و تحکیم بنیان خانواده ها باید به عنوان یک اولویت دنبال شود، اظهار کرد: طلاق از معضلات اجتماعی است که باید برای مقابله با آن از مجرای آسیب شناسی دقیق و کارشناسی اقدام کرد.


وی ابراز کرد: جلوگیری از کاهش نرخ جمعیت، نیازمند راهکاری موثر است تا از پیری جمعیت و فقدان نیروی جوان خوش فکر و مبتکر جلوگیری شود.


حجت الاسلام تارم تاکید کرد: تقویت سبک زندگی اسلامی- ایرانی باید در دستور کار فعالان فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی باشد.


امام جمعه جیرفت در خاتمه عنوان کرد: نظام مهندسی امور فرهنگی همچون مهندسی باغبانی باید دقیق و به موقع باشد.

کد خبر 1105583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha