توانمندسازی کانون‌های مساجد به همکاری و همیاری جمعی نیاز دارد

رحمانزاده با بیان اینکه مساجد به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی همچنان نقش مهمی در تداوم این انقلاب بر عهده دارند گفت: برای شکوفایی و توانمندسازی کانون های مساجد به همکاری و همیاری جمعی نیاز داریم.

«فرهاد رحمانزاده» امروز (یکشنبه، 25 مهر ) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در  انزلی گفت: مساجد به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی همچنان نقش مهمی در تداوم این انقلاب بر عهده دارند و بر کسی پوشیده نیست که انقلاب اسلامی در مساجد شکل گرفت و در نهایت به همت اهالی مسجد اعم از روحانیت و مردم مومن به ثمر رسید.  

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی تصریح کرد: مساجد امروزه در ادامه این مسیر و گردهمایی مردم مومن به خصوص جوانان و نوجوانان در این مکان مقدس می‌تواند نقش مهم خود را در پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب ایفا و تداوم بخشد.

 

وی مساجد را مورد اعتماد عموم مردم و خانواده‌ها دانست و افزود: خوشبختانه در هر محله و منطقه‌ای که مردم زندگی می‌کنند مسجد به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم مذهبی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی وجود دارد و همه افراد به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان علاقمند می‌توانند با مراجعه به مساجد و دفاتر کانون‌های فرهنگی و هنری به عضویت کانون درآمده و در در یکی از رشته‌ها فعالیت کنند.

 

رحمانزاده واگذاری مجوز و فراهم کردن امکانات اولیه برای راه‌اندازی را مصادیق حمایت دولت از کانون های مساجد اعلام کرد و افزود: دولت و مردم در حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری نقش موثر و مفیدی بر عهده دارند. کانونهای فرهنگی و هنری  نیاز به همراهی دلسوختگان و دغدغه مندان فرهنگی، مذهبی، نهادها، سازمان ها و ادارات همکار مانند ادارات حج، اوقاف، تبلیغات اسلامی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، هیئت امنای مساجد و ائمه جماعت دارد.

 

وی نقش این همکاری جمعی را در شکوفایی کانون‌های فرهنگی و هنری بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد : کانون‌های مساجد به یک همکاری و همیاری جمعی نیاز دارند که امیدواریم این همیاری به شکل احسن انجام پذیرد.

                       

کد خبر 1105607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha