کانون سردمدار و اصلی ترین عضو مسجد است

حجت الاسلام صالحی، گفت: کانون ، عضو اصلی مسجد و به عنوان سردمدار و اصلی ترین عضو است.

حجت الاسلام  محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مساجد گفت:  مسجد یک مکان مقدس و یک فرهنگ غنی است که دین مبین اسلام هرچه که دارد حول محور مسجد است .

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود:  هرچند که در سال های اخیر فعالیت ها خیلی بیشتر شده ، و دارد آن نقش اصلی خود را به رخ می کشد اما باید تاثیر گزاری مسجد در محله خیلی بیشتر از این ها باشد و مشکلات مسجد در محله حل شود. 

 

وی خاطر نشان کرد: کارکرد مسجد زیاد و هر مسجد محدوده ای دارد که الان در مناطق قدیمی حوزه استحفاظی کمتر بود اما متناسب با گسترش جمعیت و افزایش بافت شهری این حوزه افزایش یافته و فاصله مساجد از هم بیشتر و  مسجد مرکز آن محله  است .در صدر اسلام هم همین گونه بود.
کارکرد مسجد بالاتر از ان چیزی است که امروز نمایان است ، در صدر اسلام هم مشکلی که بود در مسجد حل می‌شد.قضاوت و هر فعالیتی که بود در مسجد انجام می‌شد حتی بی‌خانمان ها در مسجد استراحت می‌کردند این نشان از گستردگی فعالیت مسجد بود .

 

حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: مساجد کار خود را کردند و انقلاب پیروز و پس از آ ن جنگ تحمیلی آ غاز شد .معجزه دوم مسجد در جنگ بود که بچه های مسجد بود و کمتر شهیدی داریم که بچه مسجد نبود _ کمتر اعزامی بود که ان زمان از مسجد نبوده، این نشان اهمیت مسجد است .

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه  بابیان اینکه با حضور کانون ها در مساجد ،فعالیت مساجد خیلی بیشتر شده است اظهار کرد: امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد می درخشند و به عنوان یک عضو در مسجد جوانان را به مسجد می اورند ، این خیلی مهم است که جوانان جذب مسجد می‌شوند و البته طبیعی است که متناسب با کار کردهای فراوان مساجد، انتظارات خیلی بیشتر می شود.

کد خبر 1105613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha