وحدت اکسیری است که باعث گشایش در جامعه مسلمانان می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسلمان باید مراقب باشند که وحدت تبدیل به یک تاکتیک نشود، گفت: وحدت اکسیری است که باعث گشایش در جامعه مسلمانان می شود.

حجت الاسلام جواد نیک بین در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند وحدت نباید یک تاکتیک بلکه باید یک استراتژی باشد، گفت: به طور کلی ما اکسیری به نام وحدت داریم که هر جا از این اکسیر استفاده کنیم، موجب گشایش است. تفاوت نمی کند وحدت بین سیاسیون، طوایف، نحله های مختلف اسلامی باشد چرا که این وحدت خود اکسیری است که همه مشکلات را درست می کند.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما نمی توانیم در رابطه با ویژگی های وحدت که عنصر پیشرفت، قوت و قدرت جامعه مسلمانان است، به راحتی صحبت کنیم مثل این است که بخواهیم از خصوصیات و ویژگی های موجود بگوییم. هیچ کس نمی تواند ادعا کند که این جای وحدت بد است و آنجا خوب است.


وی تاکید کرد: ما معتقدیم وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک استراتژی است. ما وقتی وحدت را انجام می دهیم برای رسیدن به هدفی که بعد این وحدت را از بین ببریم این تاکتیک می شود اما وقتی وحدت را برای خود وحدت بخواهیم این استراتژی است؛ مسئله اصلی خود وحدت است.

 

نیک بین تاکید کرد: ما باید به این باور برسیم که نقاط مشترک بین ملل مختلف اسلامی بسیار زیادتر از نقاط افتراقی آنها است ما مسایلی چون کتاب، خدا، قبله، دین و پیامبر را داریم که اینها همه محور وحدت ما در جهان اسلام باید باشد. 

 

وی تاکید کرد: دو فرقه در جهان اسلام قصد ضربه زدن به این وحدت را دارند. وهابیت و انجمن حجتیه که هر دو مورد حمایت صهیونیست ها و انگلیسی ها هستند. مسلمانان باید با هوشیاری نسبت به اهداف این دو فرقه عمل کنند و سعی کنند تحت هیچ شرایطی همگرایی شان را از بین نبرند.

 

زینب میرصیافی

کد خبر 1105642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha