پرداخت ۲۱۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان/بیش از ۱۰۰هزار نفر خدمات درمانی دریافت کردند

حجت الاسلام عالیشاه گفت: سال گذشته ۲۱۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به هفت هزار مددجو پرداخت شد و تمامی طرح های اشتغال به مدت پنج سال به منظور پایدار سازی مورد نظارت قرار می گیرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(۲۵مهر) در دیدار مدیر موسسه درمانی امدادگران عاشورا  اظهار کرد: در استان ۸۳هزار خانوار تحت حمایت قرار دارند و در قالب مددجویان عادی و تبصره ۱۴و تک خدمتی و چند خدمتی ، از خدمات این نهاد  بهره مند هستند.

 

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: باید  از همه ظرفیت ها برای کمک به نیازمندان استفاده کرد و با مشارکت مردم نوعدوست استان و خیران  خدمات مطلوبی به نیازمندان ارائه می شود.

 

وی به پرداخت مستمری مددجویان اشاره کرد و افزود: مستمری مددجویان ،یک نفره ۳۵۰ هزار تومان،دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزارتومان چهار نفره ۹۰۰هزار تومان و پنج نفره و پنج نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان به مددجویان پرداخت می شود.

حجت الاسلام عالیشاه اظهار کرد:کمیته امداد در تمام حوزه ها هم افزایی دارد و برای جهیزیه  پانزده میلیون تومان ، جهیزیه می دهیم و هفت میلیون و ۵۰۰هزار تومان خیّر کمک می کند و هفت میلیون و ۵۰۰هزار تومان کمیته امداد پرداخت می کند و پنج قلم کالا شامل یخچال، تلویزیون،اجاق گاز، لباس شویی و‌جارو برقی اهدا می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: سال گذشته حدود هزار و ۶۰۰نفر از جهیزیه کمیته امداد بهره مند شدند و امسال  در دو مرحله رزمایش با کمک خیران ،۳۷۰ نوعروس تحت حمایت روانه خانه بخت شدند.


حجت الاسلام عالیشاه گفت: از ابتدای امسال دو مرحله رزمایش کمک مومنانه برگزار شد؛  یک مرحله در ماه مبارک رمضان طرح  اطعام مهدوی بود   و یک مرحله هم در ماه محرم و صفر طرح اطعام و اکرام حسینی بود که مجموعا در این دو طرح یک میلیون و ۸۰۰هزار پرس غذای گرم و ۱۷۰هزار سبد غذایی از ۳۰۰هزارتومان تا ۵۰۰هزار تومان  بین نیازمندان توزیع شد و در شش ماهه امسال جمعا غذای گرم و سبد غذایی  به ارزش ۱۰۰میلیارد تومان بوده است.

 

وی بیان کرد: اصل کار کمیته امداد توانمند سازی است تا مددجویان به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

 

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: سال گذشته ۲۱۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به هفت هزار مددجو پرداخت شد و تمامی طرح های اشتغال به مدت پنج سال  به منظور پایدار سازی مورد نظارت قرار می گیرد .
 

 

وی ارائه خدمات درمانی به مددجویان اشاره کرد و افزود: خدمات درمانی شامل پرداخت فرانشیز مددجویان ، تامین تجهیزات بیماران صعب العلاج ، خاص و زمین گیر است.

 

حجت الاسلام عالیشاه اضافه کرد: برای ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت سه میلیارد و ۶۷۴ میلیون  تومان  در نیمه نخست امسال هزینه شد.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: 3252 بیمار صعب العلاج و زمینگیر تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارند و به آنان خدمات دارویی ، پاراکلینیک ، بیمارستانی ، توانبخشی و بهداشتی در طول سال ارائه می شود.

 

وی گفت: ۱۲۳۰دستگاه کولر گازی با کمک خیران برای بیماران صعب العلاج و زمینگیر تحت حمایت در تابستان امسال  توزیع شده است .

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان افزود: ۱۲هزار دانش آموز در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند و در بحث تبلت با کمک خیران تبلت دانش آموزان تهیه و توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه خانه دار شدن مددجویان با اهمیت است،گفت: هزار و ۳۰۰واحد مسکن مددجویی در دست احداث بوده و کمیته امداد در این بخش اهتمام ویژه ای دارد.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: با کمک و مشارکت مردم نوعدوست استان و خیران توانستیم گره از مشکلات نیازمندان بگشاییم و اقدامات اثربخشی انجام دهیم.


«نیّری» مدیر موسسه درمانی امدادگران عاشورا نیز در این دیدار گفت: کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان و مددجویان اقدامات خوبی انجام داده است .

 

وی افزود: هرجا که کمیته امداد در راستای کمک به نیازمندان ورود پیدا کرد به نتایج مطلوبی دست یافت.

 

 نیّری گفت: موسسه درمانی امدادگران عاشورا آماده همکاری بیش از پیش با کمیته امداد و کمک به نیازمندان است.

 

کد خبر 1105644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha