وام اشتغال مددجويان در بخش انفرادي ۱۰۰ ميليون تومان است

باغشینی ميزان وام اشتغال امسال مددجويان در بخش انفرادي را ۱۰۰ ميليون تومان اعلام كرد و گفت: در حال حاضر يك هزار و ۳۷ فرصت شغلي حمايت‌شده در استان داريم كه ما از آنها به عنوان اشتغال تثبيتی ياد می كنيم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهنوش باغشینی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سهميه ۵ هزار و ۴۰۰ نفري تعيين شده براي بهزيستي استان تا كنون ۱۵۹۷ مورد اشتغال ايجادي محقق شده، گفت: شهرستان‌هاي داورزن، بردسكن و گناباد با عملكرد ۸۶ ، ۷۹ و ۷۴ درصدي، بالاترين ميزان اشتغال را تا پايان شهريور ايجاد كرده‌اند.

 

جانشين مشارکت های مردمی بهزيستي خراسان رضوي خاطر نشان كرد: اميدواريم شهرستان‌ها در مدت باقيمانده از سال، تلاش بيشتري در زمينه اشتغال داشته باشند و همت بيشتري در اين زمينه صرف نمايند تا مددجويان عزيزمان بتوانند از تسهيلات بسيار خوبي كه امسال براي آنها در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

 

وي ميزان وام اشتغال امسال مددجويان در بخش انفرادي را ۱۰۰ ميليون تومان اعلام كرد و ادامه داد: در حال حاضر يك هزار و ۳۷ فرصت شغلي حمايت‌شده در استان داريم كه ما از آنها به عنوان اشتغال تثبيتي ياد مي كنيم.

 

باغيشني افزود: حمايت بيمه‌اي كه در قالب مشوق‌ها براي مددجويان پرداخت مي‌شود از جمله حمايت‌هاي شغلي در مشاغل تثبيتي است، حق بيمه مشمولين قانون تأمين اجتماعي كه در نزد كارفرمايان مشغول كار هستند و همچنين حق بيمه خويش‌فرماياني كه به صورت مستقل داراي شغل هستند و خودشان حق بيمه را پرداخت مي‌كنند توسط بهزيستي پرداخت مي‌شود تا شغل اين افراد تثبيت و محافظت گردد.

 

جانشين مشارکت های مردمی بهزيستي خراسان رضوي ادامه داد: در مجموع دو بخش تثبيتي و ايجادي، در حال حاضر ۲ هزار و ۶۳۴ فرصت شغلي فعال در استان در بين مددجويان بهزيستي داريم كه نشان از تلاش همكاران ما در بهزيستي شهرستان‌ها دارد.

 

ویی گفت: نظارت‌ها و بررسي‌هاي شاغلين در بخش خويش‌فرمايي، كارفرمايي و تسهيلات اشتغال، به صورت مستمر ادامه دارد و توسط كارشناس ناظر اشتغال شهرستان، مددكاران و همچنين بازرسان استان به صورت حضوري و تلفني انجام مي‌شود.

 

باغشینی ميزان انحراف تسهيلات اشتغال را كمتر از ۵ درصد عنوان كرد و گفت: امسال وضعيت اشتغال بخش‌هاي كشاورزي و دامپروري بسيار نامطلوب است و بخصوص مددجويان در قسمت تأمين نهاده‌ها با مشكلات زيادي مواجه هستند كه اين مشكلات در ميزان اشتغال پايدار تأثير منفي مي‌گذارد.

کد خبر 1105745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha