۸۵ درصد صادرات گیلان از آستارا انجام می شود

دلق‌پوش با بیان‌اینکه آستارا نقش ویژه‌ای در مبادلات مرزی و توسعه اقتصادی دارد، گفت: بیش از ۸۵ درصد صادرات گیلان از مرز آستارا صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «فرهاد دلق‌پوش» امروز(یکشنبه، ۲۵ مهر) در جلسه کارگروه ویژه توسعه صادرات گیلان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری آستارا برگزار شد، اظهارکرد: آستارا نقش ویژه‌ای در مبادلات مرزی و توسعه اقتصادی دارد.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان‌اینکه آستارا با ویژگی‌هایی که دارد نعمتی برای کشور است، افزود: باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود بهره لازم را در راستای توسعه اقتصادی ببریم.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد صادرات گیلان از مرز آستارا صورت می‌گیرد، تصریح‌کرد: این نشان می‌دهد که آستارا می‌تواند پایلوت مهمی برای صادرات در کشور باشد.

 

دلق‌پوش با بیان‌اینکه در سال ۹۶ ارزش صادرات غیرنفتی از استان گیلان ۱۱۴ میلیون دلار بود، گفت: علی‌رغم مشکلات، تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا سال گذشته ۶۶۴ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از گیلان داشتیم که این نشان از جهش ۶ برابری دارد.

 

*هدف‌گذاری برای صادرات غیرنفتی ۷۲۰ میلیون دلاری از گیلان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در سال جاری برای صادرات غیرنفتی ۷۲۰ میلیون دلار هدف‌گذاری کرده‌ایم، اظهارکرد: این هدف‌ گذاری در حال محقق شدن است اما انتظار بیشتر از این است و باید همه دستگاه‌ها دست به دست هم بدهند تا این امر محقق شود.

 

وی به آمار صادرات غیرنفتی از استان گیلان در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: در مدت مذکور ۵۰۲ هزار و ۲۳ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۳۱۴ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۱۲۰ دلار صادرات داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۲ درصد و از حیث ارزش ۲۰ درصد افزایش داشته‌ایم.

 

دلق‌پوش با بیان‌اینکه در این مدت ۲ هزار و ۹۲۶ مورد ثبت سفارش داشتیم، تصریح‌کرد: میزان پاسخگویی ثبت سفارش چهار روز است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اضافه‌کرد: در این مدت ۶۵ کارت بازرگانی صادر و ۹۹ کارت نیز تمدید شده است.

 

دلق‌پوش با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکلات مربوط صادرات غیرنفتی عزم جدی دارد، گفت: در این نشست مسائل و مشکلات بررسی و در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری و برطرف می‌شود.

کد خبر 1105816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha