وحدت جهان اسلام در جهت مقابله با تحرکات دشمنان و استکبار جهانی امری واجب و ضروری است

آخوند فرهمند گفت: وحدت جهان اسلام با هدف مقابله با تحرکات دشمنان و استکبار جهانی امری واجب و ضروری است و همه مسلمین و آزادیخواهان جهان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

آخوند «عبدالجلیل فرهمند» با گرامیداشت هفته وحدت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: جهان اسلام برای رفع خطرات و حل مشکلات آن، همکاری و تعاون همه مسلمانان بویژه علمای امت اسلامی را می‌طلبد.

 

این مدرس علوم دینی با بیان اینکه، دفاع همه جانبه از ارزش‌های الهی و دین مبین اسلام مهمترین پیام شهدای مقاومت است، افزود:  شهدای مقاومت در دفاع از آرمان های اسلام با آگاهی و رشادت در راه دین و ولایت مجاهدت کردند و با نثار خونشان سرمایه‌ گرانسنگی برای مقاومت اسلامی محسوب می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه شیعه و سنّی از نظر ماهیتی بسیار به هم نزدیک هستند، تصریح کرد: میلاد پیامبر(ص) بهترین فرصت برای بارز کردن موضوع وحدت و اشتراکات اسلامی است و باید از این ظرفیت راهبردی برای مقابله با تفرقه افکنی در بین ملت های مسلمان استفاده شود.

 

آخوند فرهمند با اشاره به هفته وحدت گفت: یکی از مبانی انقلاب اسلامی ایران روی آوردن به مشترکات بین مذاهب و دوری و افتراق از مفترقات بین مذاهب بوده و پایه و اساس جمهوری اسلامی وحدت است.

 

وی با بیان اینکه، پیامبر اسلام (ص) با نفی تعصبات ن‍ژادی که میان اعراب آن زمان وجود داشت، ظرفیت موجود در جامعه را تبیین کرد و از عنصر کعبه برای تحقق وحدت میان مسلمانان بهره جست، افزود: امروز موضع گیری هوشمندان نبی مکرم اسلام در آن دوران باید الگوی علمای جهان اسلام برای مقابله با نفوذ دشمنان و استکبار جهانی در بین دولت ها و ملت های اسلامی باشد.

کد خبر 1105880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha