انجام بیش از ۲ هزار متر اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب در شهرستان تفرش

غفاری گفت: ۲ هزار و ۶۲۵ متر اصلاح و توسعه خطوط انتقال و شبكه توزيع آب در شهر و روستاهاي تفرش انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سيد «بابك غفاري» با اشاره به مشکلات کم آبی و کاهش بارندگی ها در سال های اخیر، گفت: کاهش بارندگی ها اثرات زیادی بر کاهش منابع آبی کشور و همچنین شهرستان تفرش داشته و اهالی این شهرستان را با مشکلاتی بسیاری مواجه کرده است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تفرش با بیان اینکه شهر تفرش به لحاظ اقليمي داراي منابع آبهاي سطحي مي باشد و به شدت از بارندگي ها بخصوص بارندگي برف در زمستانها تاثير مي پذيرد، افزود: كاهش بارندگي هاي اخير، مردم اين شهرستان را با تنش آبي مواجه كرد  است  و این مهم نیازمند اندیشیدن تدابیر برای رفع مشکلات ناشی از کم آبی است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات زیادی در راستاي مقابله با تنش آبي اين شهر و  كاهش مشكلات مردم انجام شده است، ادامه داد: با توجه به اينكه ميزان آبدهي منابع تامين آب شهر دائماً در حال كاهش است، اين امور اقدام به اجاره ۴ حلقه چاه شخصي نمود و براي تأمين آب نقاط بالا دست شبكه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در شهر تفرش ناچار به جیره بندی شد.

 

وی انجام عمليات نشت يابي، انجام اقدامات فني مانند نصب و تعويض چندين شير فلكه در شبكه توزيع آب، مهيا كردن مقدمات حفر يك حلقه چاه جديد را از ديگر اقدامات انجام شده در راستاي مقابله با تنش آبي طي تابستان سالجاري دانست.

 

مدير امور آب و فاضلاب شهرستان تفرش ادامه داد: به دليل نياز به آبرساني سيار، يك دستگاه تانكر ۱۴ هزار ليتري براي اين منظور، در اختيار اين شهرستان قرار گرفت .

 

غفاری با اشاره به اجراي  طرح  اضطراري آبرساني از خط هفتيان به شهر تفرش توسط شركت سهامي آب منطقه اي استان مركزي اظهار اميدواري كرد با تدابير صورت گرفته و تلاش هاي شركت آب منطقه اي استان، به زودي اين طرح به بهره برداري رسيده و مشكل تامين آب شهر تا حدودي برطرف گردد.

انجام

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته امور آبفاي تفرش در 6 ماهه ابتداي سال جاري اشاره کرد و گفت: طي اين مدت 2 هزار و 625 متر اصلاح و توسعه خطوط انتقال و شبكه توزيع آب در شهر و روستاهاي تفرش انجام شده است.

 

این مقام مسئول همچنین به تجهیز 5 حلقه چاه كمكي جهت تامين آب شرب نیز اشاره کرد و ادامه داد: براي اين منظور يك هزار و 380 متر لوله گذاري آب اجرا و 5 تابلوي برق تهيه و نصب گرديد.

 

مدير امور آبفاي شهرستان تفرش از اجراي 250 متر شبكه جمع آوري فاضلاب طي 6 ماهه نخست سال 1400 خبر داد و  افزود : طي اين مدت 5 كيلومتر شبكه فاضلاب شستشو  و 1750 منهول فاضلاب، سمپاشي گرديد همچنين 25 فقره دريچه منهول فاضلاب، هم سطح سازي شد.

 

غفاری انجام 1050 مورد آزمايش ميكروبي و 10 هزارو 416 مورد تست كلر سنجي آب در شهر و روستاهاي شهرستان تفرش را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و بیان کرد: نصب 2 دستگاه كلرسنج ديجيتال، تعويض 2 مخزن آب ژاول و ... از ديگراقدامات مهم امور آب و فاضلاب شهر تفرش بود است.

 

کد خبر 1105901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha