نخستین همایش دوسالانه بین المللی«ایران شناسی در جهان » در دانشگاه گیلان برگزار می شود

پناهی گفت: نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان به صورت وبینار (۲۸ و ۲۹ مهر) در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

«عباس پناهی» با اشاره به اجرای نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان که با میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان به کوشش مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی، دانشگاه گیلان، دانشگاه علامه طباطبائی، پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی، دانشگاه صوفیه بلغارستان و انجمن ایرانی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(۲۸ و ۲۹ مهر) به صورت وبینار در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

 

دبیر اجرایی نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان با اشاره به استقبال خوب پژوهشگران از این همایش اضافه کرد: دبیرخانه این همایش بیش از ۲۰۰ عنوان مقاله از پژوهشگران دریافت کرد که از این تعداد، ۱۴۰ مقاله به تایید داروان علمی همایش رسیده است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان افزود: ۶۰ مقاله امتیاز لازم برای سخنرانی در همایش را کسب کردند که در روزهای یاد شده ارائه می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در این همایش پروفسور «ایووپانف» رییس مرکز زبان‌ها و فرهنگ‌های شرقی دانشگاه صوفیه بلغارستان و « بهادر باقری » به عنوان دبیر علمی همایش سخنرانی می‌کنند تاکید کرد: مشارکت پژوهشگران از دانشگاه های ایران و دپارتمان های ایران شناسی بلغارستان، رومانی، روسیه، انگلستان، کانادا، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و دیگر کشورها در نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان نشان دهنده اهمیت مطالعات ایرانی در خارج از مرزهای ایران است.

 

گفتنی است، علاقمندان می‌توانند از طریق لینک https://www.skyroomm. Online/ch/uog/iran در این همایش حضور یابند.

 

کد خبر 1105931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha