۴۳درصد؛ آمار جمعیت روستایی/ توزیع امکانات در روستاها باید بیشتر شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه ۴۳ درصد جمعیت استان خراسان شمالی روستانشین هستند، اظهارکرد: در فصل کار این عدد افزایش می یابد و از دولتمردان انتظار می رود توزیع امکانات و خدمات در روستاهای استان بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "امین کلاته" مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی امروز دوشنبه در همایش روز ملی روستا و عشایر گفت: اگر روستا و تولید محصولات روستایی و عشایری نباشد زندگی در شهرها سخت و گاها غیر ممکن خواهد شود.

 


 

وی با بیان اینکه 43 درصد جمعیت استان خراسان شمالی روستانشین هستند، اظهارکرد: در فصل کار این عدد افزایش می یابد و از دولتمردان انتظار می رود توزیع امکانات و خدمات در روستاهای استان بیشتر شود.

 


 

کلاته بیان کرد: بازآفرینی سیما و منظر روستاها، افزایش درآمد پایدار با تاکید بر مهارت آموزی، آموزش بازاریابی و نحوه فروش محصولات، برندسازی محصولات، فعال شدن بیشتر شوراهای روستایی و عشایری با هدف مردم محور شدن طرح های عمرانی روستایی، پیگیری از سطح ملی برای برخورداری بیشتر استان از اعتبارات ملی در بخش روستایی و عشایری و توزیع عادلانه ثروت در استان از سیاست های جدید دفتر امور روستایی استانداری است.

 

 

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: میانگین تبخیر آب های سطحی استان بالاتر از میانگین کشوری است و بنابراین اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری ضروری است که باید از سطح ملی پیگیر اعتبارات باشیم.

 

 

وی تهیه طرح جامع پسماند با هدف کاهش آلودگی های ناشی از پسماند، ایجاد راه های روستایی با نگاه به آمد و شد بیشتر روستاییان به شهرها و به گردش درآمدن چرخه اقتصادی، ایجاد بازارچه های محلی با هدف ایجاد اشتغال و درآمد پایدار و ایجاد تعادل بین مرتع و تعداد دام های استان برای روستاییان را از دیگر اهداف دفتر امور روستایی اعلام کرد.

 

 

کد خبر 1105982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha