ثبت ۱۳ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در قاین

حجت الاسلام رمضان پور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ وقف جدید به ارزش ۲۰ میلیارد ریال با نیات مختلف از جمله امور خیریه، مراسم عزاداری و مسجد در شهرستان قاین ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام«علی رمضان پور» امروز (26 مهر) در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: اسلام بر سنت حسنه وقف به عنوان یکی اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه تاکید کرده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه با گسترش فرهنگ وقف در جامعه، بستر مناسبی برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی ایجاد می شود، گفت: سنت وقف همواره و برای همه اقشار جامعه قابل دسترس است و در انحصار یک طبقه خاص نبوده و نیست.

 

وی با اشاره به تعداد موقوفات شهرستان قاین عنوان کرد: در این شهرستان ۶۸۰ موقوفه وجود دارد که بیشترین نیات مربوط به برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه داری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

 

حجت الاسلام رمضان پور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 13 وقف جدید در قاین ثبت شده است، ادامه داد: ارزش این موقوفات 20 میلیارد ریال است که با نیات مختلف از جمله امور خیریه، مراسم عزاداری و مسجد ثبت شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین در ادامه تاکید کرد: شهرستان قاین نیازمند وقف هایی با نیات تسهیل ازدواج جوانان، امورات قرآنی، کارهای پژوهشی، برگزاری برنامه های فرهنگی، کمک به بیماران خاص و دانش آموزان بی بضاعت است.

 

وی در پایان گفت: طی دهه وقف نیز برنامه هایی مختلفی از جمله مراسم افتتاحیه زائرسراهای امامزاده مسعود شندان عرب، همایش یاوران وقف، دیدار با فرماندهی انتظامی شهرستان، نشست تخصصی با طلاب حوزه علمیه و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای امامزاده زید بن موسی بن جعفر (ع)روستای آفریز و امامزاده زید بن محمد (ع)قاین در دستور کار قرار داشت.

 

 

کد خبر 1106004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha