اختتامیه دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران ایام فاطمیه برگزار می شود

عظیمی از برگزاری اختتامیه دوازدهمین سوگواره تعزیه استان مازندران در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: سوگواره ۵ روزه تعزیه مازندران به پایان رسید و با توجه به قرار گرفتن در ماه ربیع الاول، آیین اختتامیه در ایام فاطمیه در آمل برگزار می‌شود.

«علی عظیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: دوازدهمین سوگواره تعزیه استان مازندران از 18 مهرماه الی 22 مهر ماه در آمل در سطح بسیار خوبی با رعایت شیوه نامه بهداشتی دوران کرونا برگزار شد.

 

دبیر دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران افزود: این سوگواره با هدف نهادینه کردن ارزش های دینی و اسلامی و توجه به آیین ها و تعزیه ها برگزار شد و توجه به مباحث علمی، پژوهشی و آموزشی را از رویکردهای جدی مجالس تعزیه از رویکردهای مهم این دوره بود. 

 

وی با اشاره به برگزاری تعزیه در فضای آزاد با رعایت شیوه منامه بهداشتی در طول سوگواره خاطر نشان کرد: تعزیه مجلس حضرت حر (ره) به سرپرستی گروه منتخب غرب مازندران، مجلس حضرت ابوالفضل (ع) به سرپرستی گروه منتخب شرق مازندران، مجلس امام حسین (ع) به سرپرستی گروه منتخب شهرستان آمل و مجلس حضرت مسلم(ع) به سرپرستی گروه منتخب شهرستان بابل در طول سوگواره تعزیه مازندران در تکیه اسک آمل برگزار شد.

 

عظیمی از برگزاری اختتامیه دوازدهمین سوگواره تعزیه استان مازندران در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: سوگواره 5 روزه تعزیه مازندران به پایان رسید و با توجه به قرار گرفتن در ماه ربیع الاول، آیین اختتامیه در ایام فاطمیه در آمل برگزار می‌شود.

 

دبیر دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران یادآور شد: تجلیل از برگزیدگان آثار ارائه شدی انفرادی و تجلیل وتقدیر از پیرغلامان حسینی و پیشکسوتان تعزیه استان از برنامه‌های پیش بینی شده در اختتامیه دوازدهمین سوگواره تعزیه مازندران در شهرستان آمل اعلام است.

کد خبر 1106034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha