اگر توان مدیریتی ندارید مسئولیت نپذیرید

حجت الاسلام قادری با بیان اینکه مسئولیت در اسلام، امانتی الهی است، گفت: مدیران اگر قدرت انجام کاری ندارند ورود پیدا نکنند چرا که چنانچه اشتباه عمل کنند پای دین نوشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌حجت الاسلام والمسلمین «محمدتقی قادری» امروز(۲۶مهر) در مراسم بزرگداشت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ «ابوالقاسم طاهری» مدیر سابق حوزه های علمیه مازندران، اظهار کرد: باید با پیام‌هایی که در این مجلس ترحیم ویژه وجود دارد آشنا شویم.

 

استاد حوزه افزود: براساس قرآن، خداوند انسان را خلق نکرده که عمری به اندازه درخت پرثمر چنار داشته باشد، اما بسیاری از افراد جامعه به اندازه چنار هم ارزش ندارند، برخی مردم فربه و چاق می‌شوند، در شادی و عزا مشغول خوردن هستند، در این حالت شرف و ارزش حیوانات از انسان بیشتر خواهد بود.

 

حجت الاسلام قادری تاکید کرد: هدف این است که انسان از حیوان عبور کرده باطنش به فعلیت برسد و راه برای رسیدن به لقای الهی پیدا کند، انسان خلق شده تا در امتحانات و بلایا قرار بگیرد و به بالا رسیده و ناظر جمال الهی شود.

 

این استاد حوزه ادامه داد: قرآنی که هدف از آفرینش را مشخص کرده حجت را هم بر ما با نشان دادن بستر و راه وصال به لقای الهی تمام کرده و تاکید کرده که با دقت و همت میتوان در گام اول به کلمه طیب (همچون حجت الاسلام طاهری که باوری خالصانه داشت) متصل شد.

 

این فعال حوزه علمیه یادآور شد: پس برای رسیدن به وصال الهی گام اول وصل شدن به کلمه طیب یا همان باور مومنانه داشتن است، دوری از گناه با مطالعه به‌راحتی امکان‌پذیر است، چرا که در کتب الهی خبر از مواخذه، جزا و قیامت داده شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه با همه وجودم خجالت میکشم بسیاری از چیزها را درست درک میکنم اما به اندازه درکم نتوانستم رفتار کنم، گفت: انسان باید به نقطه‌ای برسد که در هر لحظه فقط خدا را ببیند، عارفان و عالمان شیعه و سنی داریم که در همین نقطه ماندند و نتوانستند پرواز کنند.

 

حجت الاسلام قادری عنوان کرد: گام دوم انجام عمل صالح است که در کنار گام اول باید بیاید، باید هنر شکار کردن عمل صالح را بیاموزیم، امروز در این مجلس متفاوت باید به مسائل مهم توجه کنیم.  

 

این استاد حوزه با بیان اینکه مسئولیت در اسلام، امانتی الهی است، اذعان کرد: مدیران اگر قدرت انجام کاری ندارند ورود پیدا نکنند چرا که چنانچه اشتباه عمل کنند پای دین نوشته می‌شود، چنانچه اهل کار نیکو و عمل حسنه‌ای که در آن اخلاق، صفای باطن، نورانیت است، باشیم خوب است.

 

وی اظهار کرد: فکر نکنیم هر چه کارنامه عمل پرتر باشد خوب است خیر بلکه کیفیت عمل مهم است، قرآن کریم با هدف‌مندی، معرفی بسترها و همچنین روش ارزشمندکردن اعمال را بیان کرد.

 

حجت الاسلام قادری یادآور شد: آنچه که من در این مدت از حجت الاسلام طاهری دیدم این بود که در به در میگشت که حتما عمل حسنه انجام دهد، پس از انتقال از ساری به قم،  می‌خواستند او را به‌عنوان مدیرکل مرکز خدمات قم معرفی کنند گفت من ۴۰ سال خدمت کردم امروز خداوند عزت داد اینجا هم برای خدا کار کنم‌.

 

این استاد حوزه ادامه داد: انصافا مرحوم طاهری عمل حسنه‌ای از خود ثبت کرد، به دستگیری شاگردان دارای مشکل می‌پرداخت، مراوده مردم با این روحانی نافذ بود، اینکه چرا او اینطور تربیت شده بود؟ پاسخ دلبستگی زیاد به اهل بیت (ع) است.

 

وی تاکید کرد: حجت الاسلام طاهری به شدت دلبسته به اهل بیت (ع) بود و این مهم زندگی ۶۰ ساله او را تحت تاثیر قرار داد و او را تبدیل به یک مرید واقعی حضرت فاطمه الزهرا (س) کرد .

کد خبر 1106051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha