کشف استعدادهای قرآنی از مزایای مسابقات مدهامتان است

حجت الاسلام سبزه کار گفت: یکی از مزایای مسابقات قرآنی مدهامتان کشف و پرورش استعدادها و معرفی آنها به مجامع بالاتر و عمومی تر است و این مسابقات با در نظر گرفتن سلایق نوجوانان در طی دو سال گذشته افزایش استقبال نوجوانان را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد در خصوص مسابقه قرآنی مدهامتان بیان کرد: مسابقه قرآنی مدهامتان یکی از برنامه های بسیار خوب کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور به دلیل کشف استعدادهای نهفته نوجوانان و جوانان مسجد در اقصی نقاط کشور است.

 

 مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور کانون های فرهنگی مساجد در روستا ها ، محلات و شهرهای کم برخوردار نقش موثری در کشف استعدادهای نهفته بچه های مسجد دارد؛ گفت: خوشبختانه حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد در این مناطق موجب شده که استعدادهای نهفته بچه های مسجد کشف شود و آنها الان به عنوان مربی قرآنی و یا قاری قرآن و .... نقش اثرگذاری در جامعه و به ویژه محله خود در رشد فرهنگی داشته باشند.

 

وی یکی از مزایای مسابقه قرآنی مداهامتان را کشف و پرورش استعدادها و معرفی آنها به مجامع بالاتر و عمومی تر دانست و افزود: این مسابقات با در نظر گرفتن سلایق نوجوانان و اضافه کردن بخش هنری چون نقاشی آیات و قصه های قرآنی در طی دو سال گذشته موجب افزایش استقبال نوجوانان برای شرکت در مسابقات قرآنی مدهامتان شده است.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه وجود بخش هنری در قالب قصه های قرآن، تمثیلاتی قران در مسابقه قرآنی مدهامتان یکی از برجستگی های این مسابقه در مقایسه با دیگر مسابقات قرآنی است که آن را متمایز کرده است؛ تصریح کرد: خوشبختانه اگر چه با شیوع کرونا بسیاری از فعالیت ها در کشور دچار مشکل شد اما مسابقات قرآنی مدهامتان با تدبیرات انجام شده در فضای مجازی برگزار شد که با استقبال گسترده ای در سطح کشور و خراسان جنوبی همراه بود.

 

وی بیان کرد: ما در مسابقات قرآنی مدهامتان به دنبال فضای کاملا تخصصی نیستیم و بیشتر به دنبال کشف استعدادها هستیم،  بسیاری از متسابقین سابق ما که در دوره های اول متسابق بودند الان مربی و یا داور شدند و دارای جایگاه هستند، ما با شناسایی و معرفی به مجامع دیگر برای آموزش، زمینه پیشرفت و رشد آنها را هم در جوامع عمومی فراهم کردیم و هم در خود فرد موجب اثرات معنوی شده است و یک روحیه نورانی قرآنی در فرد و جامعه پیاده می شود.

 

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی تصریح کرد: هر چه معارف قران در جامعه ما بیشتر شود، آسیب های اجتماعی  کاهش پیدا می کند، شناخت از خود انسان بیشتر می شود ، انسان رشد پیدا کند و در فضای عمومی نیز با حضور این افراد موجب می شود هر سال فعالیت کانون های مساجد اثرگذارتر شود و افراد بیشتری را در این خصوص پرورش دهد.

 

وی مسجد را یکی از ارزش های افزوده کانون های فرهنگی مساجد و پایگاههای بسیج دانست و افزود: مسجد نقش تربیتی دارد  و کانون های مساجد به عنوان مجموعه ای که بنا بوده در اهداف بالادستی که برای آن ترسیم شده نوجوانان و جوانان را به مسجد جذب کند، باید در زمینه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان کار کند و توطئه های آنان را خنثی کند.

 

حجت الاسلام سبزه کار دشمن ابتدا با تحریم و سپس با جنگ اقتصادی سعی در متلاشی کردن خانواده ها و  عدم جذب جامعه نسبت به دین بوده است و چون موفقیتی نداشته با جنگ فرهنگی می خواهد خواسته خود را محقق نماید. رهبر معظم انقلاب  متعدد از مفهوم ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمن استفاده کرده اند.

 

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با همراهی امام جماعت و پایگاه بسیج و با استفاده از نوجوانان و جوانان علاوه بر اینکه می توانند با توطئه های دشمنان مبارزه کنند ، استعدادها را کشف و شناسایی کنند و برنامه ها و مسابقات قرآنی را مطابق با علایق نوجوانان  برنامه ریزی کنند و با توجه به ذائقه جامعه هدف، نقش ایجاد کنند، رهبر معظم انقلاب فرمودند: کانون ها را موثر کنید با همکاری بسیج فکر کنید و سخنی که متناسب با نیاز جوان است در مسجد فراهم کنید وئ با آنها مدارا کنید همه این ها باعث می شود در مسجد و کانون به اهدف مد نظر برسیم.

کد خبر 1106161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha