قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۹۶۹ نفر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۹۶۹ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌پناه» عصر امروز (26 مهر ماه) از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به 969 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته دو هم استانی جان خود را از دست دادند.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون 230 بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که 97 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 15 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
 

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 75 هزار و 078 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

یزدان پناه یادآور شد: از 287 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود 40 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و دنا بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همچنین از 338 نمونه رپید تست 19 درصد موارد مثبت و عمدتاً در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و چرام هستند.
 

وی از شهروندان خواست ضمن رعایت کامل محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا، پرسنل بهداشت و درمان را در این روزهای سخت یاری کنند تا از فشار کاری آنها کاسته شود.
 

یزدان پناه گفت: علت افزایش میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی است، شهروندان باید در صورت مشاهده هر گونه علائم شبیه به سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 1106165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha