قزوین از فقر فضاهای فرهنگی رنج می برد

جمالی پور گفت: قزوین از لحاظ امکانات از فقر مفرط رنج می برد و تالار، موزه خوب و امکان ظرفیتی در حوزه فرهنگی نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی ایران که امروز (دوشنبه ۲۶ مهر) در کاخ موزه چهلستون قزوین برگزار شد، بیان کرد: قزوین یکی از پایگاه های مهم فرهنگ، هنر و ادب کشور است و ظرفیت بزرگی در این حوزه در خود جای داده و ۸ هزار سال تاریخ و تمدن در این منطقه وجود دارد که آثار آن در جای جای استان برجسته است.

 

استاندار قزوین ادامه داد: قزوین افتخار داشته در دوره ای ۵۰ ساله پایتخت ایران باشد و در عرصه فرهنگی و سیاسی نقش ایفا کند و بزرگان بسیاری در این دیار پرورش یافته اند که نقش بسیاری در توسعه کشور ایفا کردند.

 

وی افزود: اصفهان امروز مدیون قزوین دیروز است و پایتختی بعد از قزوین به اصفهان منتقل شد و همه داشته های قزوین به اصفهان انتقال یافت و همه نمادها در سطح وسیع تر در آنجا بازسازی و ایجاد شد.

 

جمالی پور اعلام کرد: وقتی به قزوین نگاه می شود ابعاد دیگر آن مورد توجه است و بیشتر نمای صنعتی قزوین دیده می شود، حال آنکه جنبه فرهنگی و تاریخی قزوین باارزش تر و اثرگذارتر بوده است.

 

وی تأکید کرد: در قزوین ظرفیت بزرگی از تاریخ، فرهنگ و هنر مشاهده می کنیم، امروز ما به عنوان پایتخت خوشنویسی در کشور نام گرفته ایم و فرهیختگان برجسته ای را در این حوزه تربیت کرده ایم و اسلام و قرآن در ترویج این هنر در کشور و شهر ما نقش بسزایی داشته است.

 

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی در استان خاطر نشان کرد: قزوین از لحاظ امکانات از فقر مفرط رنج می برد و تالار، موزه خوب و امکان ظرفیتی در حوزه فرهنگی نداریم، تالار شهر قزوین ۱۰ تا ۱۲ سال پیش ایجاد شده ولی کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد البته تلاش های زیادی شده از اعتبارات دولتی بهره گرفته و تکمیل کنیم ولی به دلیل شرایط اقتصادی این امکان فراهم نشد و امیدواریم با نگاه دولت جدید به توسعه فرهنگی، تالار شهر قزوین با کمک وزارت ارشاد به سامان برسد.

 

وی یادآور شد: در حوزه حمایت از هنرمندان برای این افراد حداقل امکانات حتی بیمه فراهم نشده که باید فکری برای این قشر شود و لازم است از هنرمندان حمایت کرده و آثار آنها را خریداری کنیم.

 

کد خبر 1106173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha