آیین افتتاحیه بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد

همزمان با هفته تربیت بدنی آیین افتتاحیه بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برگزار و بیست و یکمین کلاس درس تربیت بدنی استان در سازه مدرسه در دبستان شاه نظری نایسر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آئین نمادین افتتاح بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی و کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدرسه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرماندار سنندج، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، جمعی از مسئولین محلی در دبستان شاه نظری نایسر سنندج برگزار شد.

 

 


مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و گرامیداشت هفته تربیت بدنی گفت: سال گذشته در معاونت تربیت بدنی و سلامت، طرح کوچ «تناسب سازی قد و وزن دانش‌آموزان» مطرح و عملیاتی شد و امسال نیز طرح «بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان» در حوزه تربیت بدنی اجرا خواهد شد.

 

 


قربانی درس خواندن برای آموختن، دانستن، به کاربستن و در نهایت درس خواندن برای زیستن را از تعاریف سواد در یونسکو عنوان کرد و گفت: از زوایای مختلف می توان به سواد حرکتی توجه کرد و مهم ترین هدف سواد حرکتی  این است که دانش آموز این درک و فهم را پیدا کنند که تحرک و جنب و جوش داشتن اهمیت دارد و باید نتایج این حرکت را بدانند.

 


وی تاکید کرد: دانش‌آموز در طرح بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی علاوه بر اینکه حرکات را یاد می‌گیرد باید به نتایج تحرک خود هم پی ببرد.

 


قربانی با بیان اینکه خوشبختانه استان کردستان در اجرای طرح کوچ جزو پنج استان برتر کشور بوده است؛ ابراز امیدواری کرد بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی بتواند به نتایج مورد نظر برسد.

 

 


مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از تجهیز کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدرسه در دبستان  شاه نظری نایسر با اعتباری بالغ بر 70 میلیون تومان خبر داد و گفت: توجه به منطقه منفصل نایسر همواره مدنظر مسئولین استان بوده است و تجهیز مدارس و هوشمندسازی این منطقه جزو برنامه های اولویت دار مسئولان می باشد.

 

 


همچنین در ادامه این مراسم نظری فرماندار سنندج نیز با تبریک هفته وحدت، به بیان مسائل و مشکلات ناحیه منفصل شهری نایسر پرداخت و اظهارداشت: توجه به این منطقه همواره مد نظر مسئولین بوده است .

 


افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز در ابتدای این مراسم گفت: هرساله 26 مهر تا دوم آبان ماه تحت عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نام گذاری شده است که در این هفته برنامه ها و اقدامات نمادین و ویژه ای در راستای نهادینه کردن ورزش و تربیت بدنی در میان آحاد جامعه برگزار می شود.

 


خوش‌گوار وظیفه و رسالت آموزش و پرورش و معاونت تربیت بدنی و سلامت را ارتقاء سلامت جسمانی دانش آموزان از طریق فعالیت های ورزشی و فعالیت های همراه با نشاط در محیط مدرسه عنوان کرد و گفت: امروز دو برنامه را همزمان در راستای نهادینه کردن ورزش در میان دانش آموزان به عنوان جزء لاینفک زندگی آن ها افتتاح خواهیم کرد.

 


فرشاد زندی عضو انجمن مدارس نایسر نیز به بیان مطالبی در خصوص مسائل و مشکلات ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج پرداخت و در ادامه با حضور مسئولین طرح بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی و کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدرسه افتتاح شد.

کد خبر 1106182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha