ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قدرت ساز و اقتدار آفرین است

باقرزاده با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یعنی آمادگی برای جهاد در راه الله گفت: قیام برای دانش آموز فراگیری برترین علوم و فنون برای خدمت‌رسانی به مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش در کنگره شهای والامقام دانش آموز و معلم استان زنجان، با اشاره به اینکه، شهدا زنده و ناظر هستند و جزو اعتقادات دینی ما است، بیان کرد: میزبان واقعی شهدا هستند و دعوت کننده اصلی آنها هستند.

 

باقرزاده با بیان گرامیداشت یاد و خاطره 41 هزار شهید فرهنگی و شهدای فرهنگی زنجان اضافه کرد: محفلی که برای شهدا برگزار می‌شود به امداد و دستگیری آنها برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ظاهر قضیه آن است که ما تکریم کرده و مراسم برگزار کرده‌ایم، گفت: ولی واقعیت این است که شهدا ما را دعوت کرده اند.

 

باقرزاده با اشاره به اینکه افراد خاص برای یادواره دعوت می‌شوند، گفت: ما مدیون شهدا بوده و منت آنها بر سر ما است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه هر کسی توفیق پیدا کند و برای شهدا گام خیر بردارد شهدا برای آنها قدم خیر برمی‌دارد، اضافه کرد: محال است افراد کاری برای شهدا انجام دهند و شهدا آن را بی جواب بگذارند.

 

وی با بیان اینکه هیچ چیزبه اندازه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و خدمت به خانواده آنها ارزشمند نیست، بیان کرد: اینهمه کارمند وجود دارد اما افراد اندکی می توانند به شهدا و خانواده آنها خدمت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، بیان کرد: هر کس می تواند باید یک پیامرسان و مبلغ باشد.

 

باقرزاده با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امنیت‌آور، قدرت‌ساز و اقتدار آفرین است، تاکید کرد: این اقدام تحول ساز است.

 

وی با بیان اینکه آمادگی برای فداکاری برای کشور مولفه مهمی برای پشرفت در کشور است، گفت: اگر این مولفه وجود داشته باشد سایر مولفه‌های قدرت نیز موثر است.

 

وی با اشاره به اینکه مام فرمود شهدا عامل قدرت در این کشور هستند، گفت: رهبر نیز تاکید کردند باید یاد شهدا در جامعه زنده نگه داشته شود.

 

وی با اشاره به اینکه تلاش برای ارتقای دانش یعنی فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داد: شناسایی فرصت ها و دشمنی ها و استواری در مسیر انقلاب اسلامی یعنی داشتن فرهنگ ایثار.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت یعنی آمادگی برای جهاد در راه الله گفت: قیام برای دانش آموز فراگیری برترین علوم و  فنون برای خدمت‌رسانی به مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه ما تکلیف و مسؤولیت بزرگی بر عهده داریم، گفت: شهدا بیت المال هستند و راه و اندیشه شهدا امانت است و مالک آن نسل آینده هستند.

 

در این مراسم از جمعی از خانواده شهدا دانش آموز و معلم تحلیل شد و از ۱۱ عنوان کتب در خصوص زندگینامه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان رو نمایی شد .

کد خبر 1106274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha