وحدت نباید ظاهری و شعاری باشد

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه امروز وحدت از نان شب هم برای ما واجب‌تر است، گفت: وحدت نباید شعاری باشد بلکه باید در عمل نیز وحدت باشد و همینطورهم هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «کاظم حافظ نیا» در جشن هفته وحدت که در مسجد باباحسن لوندویل این شهرستان برگزار شد با تبریک هفته وحدت، اظهارکرد: وحدت برگرفته از آیات نورانی قرآن کریم و فرمایشات بزرگان مذهب تشیع و تسنن است و در سیره و عمل بزرگان نیز آن را می‌بینیم.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه اگر به اختلافات دامن زده شود به ضرر اسلام می‌باشد، افزود: رژیم جعلی اسرائیل و تفکرات صهیونیستی به دنبال حذف و ریشه‌کنی اسلام است.

 

وی تصریح‌کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال این است که بین شیعه و سنی اختلاف انداخته و پیروان این مذاهب را به جان هم بیندازد تا به اهدافش برسد که در برخی کشورها نیز موفق شده است.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینگه بزرگترین حامی داعش در پشت پرده رژیم صهیونیستی است، گفت: با پشتیبانی‌ها و حمایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در عراق و سوریه از داعش کرد هزاران انسان بی‌گناه مظلومانه به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه بندر آستارا به بمب‌گذاری‌ها و انفجارها در مساجد افغانستان و کشتن انسان‌های بی‌گناه اشاره کرد و افزود: از این انفجارها و اتفاقات فقط اسرائیل خوشحال است.

 

وی با بیان‌اینکه امروز وحدت از نان شب هم برای ما واجب‌تر است، تصریح‌کرد: وحدت نباید شعاری باشد بلکه باید در عمل نیز وحدت باشد و همینطورهم هست.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه هیچ چیز به اندازه نفاق بد نیست، خاطرنشان‌کرد: مردم این منطقه سالیان سال است که بدون هیچگونه مشکلی در کنار هم زندگی می‌کنند و این را باید قدر بدانیم.

 

وی افزود: نعمت وحدت و همدلی را باید قدر بدانیم و اگر ندانیم به سرنوشت کشورهای دیگر همچون افغانستان گرفتار می‌شویم.

 

این کارشناس علوم دینی و مذهبی تصریح‌کرد: به برکت نظام اسلامی و در راس آن رهبری حکیم، مدیر، مدبر، آگاه و بصیر کشور ما در امنیت و اقتدار است و سهم ما نیز در این امر مهم است و باید همیشه وحدت داشته و با هم همدل باشیم تا دشمنان در رسیدن به اهداف‌شان همانند گذشته ناکام بمانند.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا در ادامه خطاب به پیروان اهل سنت، گفت: وحدت را از علما و روحانیون یاد بگیرید نه از افراد دیگر، این روحانیون دلسوزند و دغدغه وحدت دارند و این را در برخورد و رفتارهای‌شان دیده‌ایم.

 

گفتنی است، در این مراسم که علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن، مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، مولودی‌خوانی از دیگر بخش‌های آن بود.

کد خبر 1106282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha