۲۰۵ میلیارد ریال پروژه در روستاهای خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

خواجوی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۸۴ پروژه با اعتبار بیش از ۲۰۵ میلیارد ریال در روستاهای خراسان جنوبی توسط دهیاری‌ ها به بهره برداری رسیده است.

«عالیه خواجوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی یک‌هزار و ۷۸۰ آبادی دارای سکنه دارد که ۸۹۹ روستا دارای دهیاری و بقیه فاقد دهیاری هستند.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی افزود: در 6 ماهه نخست امسال ۱۸۴ پروژه با اعتبار بیش از ۲۰۵ میلیارد ریال در روستاهای خراسان جنوبی توسط دهیاری‌ به بهره برداری رسیده است.

 

خواجوی با بیان اینکه طی 6 ماهه نخست امسال برای توسعه زیر ساخت های روستایی استان ۲۷۹ میلیارد ریال به حساب دهیاری ‌های خراسان جنوبی و اریز شده است، افزود: پانزدهم هر ماه واریزی های دهیاری ها جمع آوری و بستگی به میزان وصولی ها دارد چراکه وصولی هر ماه با ماه بعد متفاوت است.

 

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات بیست و پنجم هر ماه به حساب دهیاری ها واریز می شود، اضافه کرد: همچنین تاکنون هشت دستگاه خودروی عمرانی و خدماتی به دهیاری‌ های استان اختصاص یافته است

 

وی بیان کرد: تعداد دهیاری‌ های استان ۸۹۹ دهیاری است که در دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکنون ۷۰۳ دهیار پیشنهاد شدند که از این تعداد ۴۳۵ نفر به گزینش معرفی و برای ۸۲ نفر حکم صادر شده است.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: ۳۰۹ هزار و ۹۲۳ نفر براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی زندگی می‌کنند.

 

خواجوی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی مرزنشین هستند، گفت: تاکنون 250 میلیارد ریال تسهیلات کم ‌بهره به روستائیان در راستای حمایت، توانمندسازی، اشتغال و انشعابات پرداخت شده است.

 

کد خبر 1106295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha