مقابله با سوداگران و قاچاقچیان حرفه‌ای پرندگان شکاری در گیلان

اکبری‌پور از نبرد بی‌امان با سوداگران و قاچاقچیان حرفه‌ای پرندگان شکاری در گیلان خبر داد و گفت: بیش از ۱۸۶ نوع از انواع تله‌های زمینی و درختی صید پرندگان شکاری معدوم شد.

«ساسان اکبری‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، نبرد بی‌امان یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان با سوداگران و قاچاقچیان حرفه‌ای پرندگان شکاری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: گشت‌ها و پایش‌های مستمر در کلیه مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان انجام و با متخلفان شکار برخورد می‌شود.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از شروع فصل مهاجرت پرندگان شکاری به سمت مناطق تحت مدیریت، تالاب‌ها و پارک ملی بوجاق در شهرستان کیاشهر سخن گفت و تصریح کرد: همزمان با شروع فصل مهاجرت پرندگان به استان گیلان شاهد اقدامات مخرب یکسری افراد سودجو و سوداگران می‌شویم.

 

اکبری‌پور ادامه داد:‌ متاسفانه همه ساله در ایام مهاجرت پرندگان با افزایش تله‌گذاری و کاشت درخت‌های مصنوعی به منظور فریب و صید و زنده‌گیری این گونه‌های پر ارزش جانوری از جمله بحری و بالابان و عقاب توسط متخلفین حرفه‌ای هستیم. 

 

وی شناسایی دقیق مناطق تخلف متخلفین توسط یگان حفاظت محیطزیست استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: از هفته گذشته و با بسیج تمام نیروهای محیطبان نسبت به جمع‌آوری و یا معدوم‌سازی تمام تله‌های قابل دسترس اقدام شد.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در پایان خاطرنشان کرد: بنا به اعلام پاسگاه‌های حوزه تالاب انزلی  و پارک ملی بوجاق بیش از 186 نوع از انواع تله‌های زمینی و درختی در همین خصوص قبل موفقیت به صید پرندگان شکاری معدوم‌سازی شدند.

کد خبر 1106300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha